معاون امور عمرانی وزیر کشور و رییس کمیته زیرساخت‌ ستاد مرکزی اربعین:
معاون امور عمرانی وزیر کشور و رییس کمیته زیرساخت‌ ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه مرز خسروی بار ترافیکی را ازسایر مرزها کم خواهد کرد، گفت: بسیاری از زیرساخت های لازم در مرز خسروی مهیا است.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ 19 May 2022

مرز خسروی بار ترافیکی اربعین را از سایر مرزها کم می کند/ بسیاری از زیرساخت های لازم در خسروی مهیا استبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مهدی جمالی نژاد در نشست ستاد اربعین اظهار کرد: مرز خسروی یک مرز استثنایی از جهت زیرساخت ها و امکانات است، با توجه به اینکه، دو سال پیش که مسیر بازگشایی شد، تعداد زوار کم بود اما پیش بینی می شود استقبال زوار امسال بیشتر باشد، بنابراین باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر بسیار کمک کننده است، افزود: این مرز به تسهیل عبور از مرزهای دیگر هم کمک می کند، در همین راستا ۵ استان را به عنوان معین استان کرمانشاه قرار دادیم که شامل استان های کردستان، همدان، ایلام، اردبیل و قزوین است.

معاون امور عمرانی وزیر کشور و رییس کمیته زیرساخت‌ ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: برای هر کدام از استان ها برنامه های در این راستا تعریف کردیم و اقدام متفاوت هم این بود که شهرداری های مراکز استان معین شهر کرمانشاه و شهرداری کرمانشاه نیز معین قصر شیرین و شهرهای در مسیر است، اگر تکالیف و تقسیم کار برای استان های معین انجام شود، مشکلی نخواهیم داشت.

جمالی نژاد با بیان اینکه استان های معین، ممکن است نتوانند در این بازه زمانی کوتاه عملیات های مفصل عمرانی انجام دهند، یادآور شد: بهتر است، تعاریف عمرانی داشته باشیم که در بازه زمانی کوتاه انجام شود.

وی استفاده از اعتبارات سفر رئیس جمهور در این زمینه را بسیار کمک کننده دانست و گفت: جلسات هفتگی اربعین تشکیل شود و به صورت ویدئو کنفرانس رصد می شود، احتمالا استان های معین با وزیر جلساتی برگزار کنند، امید است در این  بازه زمانی کوتاه بتوانیم اتفاقات قابل قبولی را رقم بزنیم.

جمالی نژاد تاکید کرد: باید تلاش کنیم میل و کشش زوار به این سمت بیشتر شود که بسیار کمک کننده است، ما هم این اراده را داریم خیلی از زوار به این مسیر بیایند بسیاری از زیرساخت ها که دغدغه اش را داریم، خوشبختانه این طرف کامل است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار