معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین:
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: تلاش می کنیم مرز خسروی امسال شاهد حماسه و شکوه عظیمی از زوار امام حسین (ع) باشد و بازگشایی مرز دائمی باشد.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷ 20 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مجید میر احمدی در نشست ستاد اربعین اظهار کرد: به عنوان ستاد مرکزی اربعین به جد دنبال این هستیم که امسال مرز خسروی بازگشایی شود و امید است این بازگشایی پر ثمر شودو فقط به اربعین  محدود نشود، مطمئنا امسال مرز خسروی بسیار کمک کنده است چرا که مرز مهران کشش جمعیت ۴ الی ۵ میلیونی ندارد به علاوه برای حفظ سلامتی زائرین و امنیت جانی آن ها و ازدحام و تراکم جمعیت، بازگشایی این مرز مهم است.

وی با بیان اینکه باید برای یک اربعین بسیار سخت آماده  باشیم، افزود: جمعیت عظیم ۴ الی ۵ میلیون نفری و هوای گرم که با آن مواجهیم و بسیاری از برنامه ریزی های ما را تغییر می دهد باید بسیاری از امکانات و شرایط مهیا شود که زائر در گرما دچار مشکلاتی نشود، شرایط سختی است که ما و زائرین تجربه اش را نداریم.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی شرایط برای زائرین نیازمند سرمایه گذاری جدی است، یادآور شد: استفاده از سایبان و محیط هایی که بشود زائرین  را خنک کرد یخ و وسایل مختلف و غذاهای متناسب با شرایط، بهداشت متناسب با این وضعیت مسائل متعددی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی عبور از مرز و راهپیمایی در کشور عراق هنگام شب صورت گیرد، تصریح کرد: بر خلاف سال های گذشته و آنسوی مرز باید آماده باشیم تا از نظر امنیتی ایجاد امنیت در تردد زائرین در شب فراهم کنیم که سختی های خود را دارد.

میر احمدی گفت: امید است مرز خسروی امسال شاهد شکوه و عظمت و حماسه عظیمی باشد حیف است این ظرفیتی که رهبری فرمودند بلاتکلیف و بلااستفاد بماند در ستاد مرکزی اربعین، نیروی قدس، وزیر کشور بسیج می شویم که بازگشایی صورت گیرد و زیرساخت ها و شرایط و عواملی که لازم است مهیا شود.

وی در پایان به اقدامات داوطلبانه برخی استان ها علاوه بر تعهداتشان اشاره کرد و گفت: اقدام داوطلبانه برخی از استان ها قابل قبول است و آخرین مصوبه در خصوص تزریق واکسن تزریق دو دوز از آن و یا انجام تست PCR است که برای زوار عراقی و ایرانی از سوی هر کدام رایگان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار