متخصص فارماسیوتیکس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
متخصص فارماسیوتیکس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به طبیعت استان کرمانشاه از لحاظ رویش گیاهان دارویی در این منطقه، محصولاتی با استفاده از فرمولاسیون انجام شده این گیاهان در کرمانشاه تولید شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 22 May 2022

رضا تحویلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: محصولات دارویی با تکنولوژی نوین و بر پایه گیاهی در استان تولید می شود، یک ژل با نام نارک برای درمان آفت و التهاب‌های دهانی که کارآزمایی بالینی آن در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام و با استفاده از ضایعات محصولات باغی و بومی منطقه کرمانشاه طراحی و ساخته شد که می‌تواند تمامی ضایعات که فقط مصرف دامی را داشته به یک دارو مورد استفاده با ارزش افزوده بسیار بالا تبدیل کند.

وی افزود: تقاضای پروانه ساخت این محصول به سازمان غذا و دارو داده شده و منتظر صدور پروانه ساخت هستیم.

متخصص فارماسیوتیکس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: محصول بعدی ارائه شده تولید شده، یک کرم مخصوص زخم و سوختگی به خصوص زخم‌های تونلی، فشاری، بستر و انواع زخم‌هایی که درمان آن‌ها بسیار سخت و طولانی مدت است.

تحویلیان ضمن اشاره به نشان دادن نتایج درخشان در مطالعات بالینی این محصول در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: علیرغم پایان یافتن پروژه، بیماران زیادی متقاضی این محصول هستند و درخواست پروانه ساخت برای این محصول به سازمان غذا و دارو داده شده که نزدیک به دو سال منتظر پاسخ سازمان غذا و دارو هستیم که این یکی از مشکلات عمده عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد و امیدواریم مسئولین غذا و دارو صدای ما را بشنوند.

وی تشریح کرد: باتوجه به پتانسیل‌های بومی منطقه غرب محصولات دیگری در دست تحقیق است مانند انواع فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی که با پایه گیاهی طراحی شده، محصولات ضد عرق یا آنتی پرسپیرانت محصولات فناوری نانو با سیستم‌های داروسازی جدید.

متخصص فارماسیوتیکس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  در پایان گفت چندین محصول دیگر با پایه‌های شیمایی و گیاهی به عنوان اشکال دارویی جدید قابلیت عرضه به بازار را دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار