مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: از هفته گذشته خرید، انجماد و ذخیره سازی مرغ مازاد بر نیاز بازار را آغاز کردیم و تا زمانی که عرضه صورت گیرد، خرید ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ 23 May 2022

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از زمان شروع اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح نظام یارانه ها که از 21 اردیبهشت رسما ابلاغ شد، با توجه به اینکه جوجه ریزی در سطح استان زیاد بوده و تغییراتی در قیمت عرضه مرغ در بازار صورت گرفت، با کاهش تقاضا مواجه شدیم، به شکلی که عرضه مرغ زنده آماده برای کشتار افزایش پیدا کرده پشتیبانی امور دام حسب وظیفه از تولید کننده حمایت می کند.

وی افزود: به این ترتیب اعلام کردیم آماده خرید مرغ مازاد بر نیاز بازار در سطح استان همچنین آماده انعقاد قرارداد با اتحادیه مرغ گوشتی و خرید، انجماد و ذخیره سازی مرغ هستیم.

مدیر کل پشتیبانی امور دام با بیان اینکه خرید را از هفته گذشته آغاز کردیم، خاطر نشان ساخت: طی چند روز گذشته تا به امروز بیش از 100 تن خرید گوشت مرغ منجمد داشتیم.

وی گفت: هر زمانی که تولید مازاد بر نیاز بازار افزایش یابد و بازار مناسبی نداشته باشد آماده خرید هستیم.

قربانی گفت: مرغ در بازار زیر قیمت مصوب که حداکثر سقف در نظر گرفته شده برای آن 59 هزار و 800 تومان است و هر کیلو کشتار روز برای مصرف کننده امروز در کرمانشاه حداکثر قیمت 44 هزار تومان بود به این ترتیب چون مرغ مازاد است و اگر در مرغداری بماند افزایش وزن می یابد و بازار پسندی خود را از دست می دهد، با همکاری 4 کشتار گاهی که تونل انجماد دارند، خرید و انجماد آن را آغاز کردیم و همچنان با اتحادیه مرغ گوشتی قراردادداریم و این کار تا زمانی که مرغداران مرغ عرضه کنند، ادامه دارد.

قربانی تاکید کرد: تقاضا تعیین کننده قیمت است اگر تقاضا زیاد باشد، عرضه و قیمت نیز افزایش می یابد اما اکنون با توجه به کاهش تقاضا در سطح استان و اینکه نیاز روزانه گوشت گرم مرغ بین 120 تا 150 تن است، اما این میزان در حال حاضر نیاز بازار نیست، عرضه کنندگان مرغ توان عرضه و فروش مقدار زیادی گوشت را ندارند چرا که باید حداکثر ظرف 72 روز عرضه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار