رئیس ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 23 May 2022

 
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، بهمن نریمانی ، با بیان اینکه ثبت نام کلاس اولی‌ها از اول خرداد در مدارس آغاز شده، گفت: تمامی کلاس اولی‌ها باید با همراه داشتن مدارک شناسایی شامل شناسنامه نوآموز کلاس اولی و شناسنامه و کارت ملی والدین، به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام در مدارس اقدام کنند.

وی اضافه کرد: نوآموزان کلاس اولی بعد از ثبت نام در مدارس برای ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی به پایگاه‌های سنجش سلامت ارجاع می‌شوند و پس از گذراندن این مرحله ثبت نام آن‌ها در مدارس قطعی خواهد شد.

رئیس ستاد ثبت نام استان کرمانشاه افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید افزایش حدود ۱۲۰۰ نفری تعداد نوآموزان کلاس‌اولی استان را شاهد باشیم و حدود ۳۵ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس استان ثبت‌نام شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه کار ثبت نام دانش‌آموزان دیگر مقاطع در مدارس پس از اتمام امتحانات پایان سال و دریافت کارنامه نهایی خواهد شد، گفت: فقط برای ثبت‌نام دانش‌آموزان سه پایه اول، هفتم و دهم نیاز به مراجعه حضوری والدین به مدارس است.

نریمانی یادآوری کرد: میان پایه‌ها نیازی به مراجعه به مدارس برای ثبت نام ندارند و ثبت نام آن‌ها بدون حضور اولیای آن‌ها خودبخود انجام خواهد شد و تنها در مواردی که تغییر مدرسه دانش‌آموز نیاز باشد باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه شود.

نریمانی در ادامه با بیان اینکه رعایت ثبت نام بر مبنای محل سکونت دانش آموزان از سوی مدارس الزامی است، گفت: خانواده‌ها بدانند بهترین مدرسه برای تحصیل دانش آموزان نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونتشان است، لذا از اصرار برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس دور از محدوده جغرافیایی محل سکونت صرف نظر کنند.

رئیس ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به در نظر گرفتن اکیپ‌هایی برای نظارت بر فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس داشت و گفت: خانواده‌ها می‌توانند شکایات مرتبط با فرآیند ثبت نام دانش آموزان را با شماره تماس ۳۸۲۳۳۷۴۸ اعلام کرده و یا مراجعه به سایت شکایات آموزش و پرورش https://shekayat.medu.ir/پیگیری کنند و ظرف مدت سه روز تا یک هفته پاسخ لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: مدارس حق دریافت هیچ‌گونه وجهی، به استثنای حق بیمه و پول کتاب را هنگام ثبت‌نام دانش آموزان ندارند و مدارس غیردولتی نیز تنها براساس الگوی شهریه مصوب، می‌توانند شهریه دریافت کنند که البته، چون هنوز مبلغ شهریه‌های سال تحصیلی جدید اعلام نشده، مدارس باید بر مبنای شهریه‌های سال گذشته از دانش آموزان وجه دریافت کنند.

وی برآورد کرد در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت نام شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار