رئیس هیئت مدیره خانه صنعت استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس هیئت مدیره خانه صنعت استان کرمانشاه گفت: ایجاد معافیت های مالیاتی، اعطا وام های کم بهره و سایر امکانات به استان کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاری خارج از استان، از مطالبات مهم خانه صنعت در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 25 May 2022

جهانبخش شکری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهمی که طی سفر رئیس جمهور مورد توجه ماست، مربوط به مشکلات بخش صنعت است، با توجه به اینکه در استان نیازمند ایجاد جاذبه سرمایه گذاری هستیم از رئیس جمهور درخواست معافیت های منطقه ای خواهیم داشت، معافیت های مالیاتی و همچنین معافیت های عوارضی و تأمین اجتماعی که برای کارآفرینان که مایل به سرمایه گذاری هستند، جاذبه ایجاد شود.

وی افزود: به طور مثال زمین ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذار قرار دادن و یا اعطا وام های کم بهره یا ارزان که منجر به ایجاد سرمایه گذاری در استان شود، در واقع اگر ما جاذبه ای در استان ایجاد نکنیم کسی تمایل به سرمایه گذاری نخواهد داشت، بومی ها حضور دارند اما نیازمند جذب سرمایه گذارانی از خارج استان هستیم و این موارد را در سفر رئیس جمهور به استان مد نظر قرار می دهیم.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت استان کرمانشاه ادامه داد: اگر به کل استان معافیت مالیاتی بدهند به طور مثال اعلام کنند کل استان 20 سال معافیت مالیاتی دارد یا مناطقی مانند اسلام آباد غرب، سنقر، هرسین و شهرستان هایی که بیکاری فراوان دارد، معافیت ها پیرامون این شهرستان ها قرار گیرد برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد می شود، زمین ارزان قیمت هم یکی دیگر از جاذبه های کمک کننده است.

شکری گفت: این معافیت ها سرمایه گذار را ترغیب می کند که به استان کرمانشاه بیایند از معافیت ها بهره مند و برای مردم استان ایجاد اشتغال کنند.

وی با اشاره به وام های کم بهره تبصره ای برای استان کرمانشاه، یادآور شد: تبصره 18 که اکنون وجود دارد و در استان سهمیه بیشتری شده، می تواند مورد استفاده قرار گیرد و چنانچه این معافیت ها برقرار نشود استان کرمانشاه با سایر استان ها تفاوتی ندارد و جذب سرمایه گذار صورت نمی گیرد.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت در خصوص شرایط تولید کنندگان بعد از اصلاح نظام یارانه ها، تصریح کرد:
در بازار همه چیز تابع عرضه و تقاضا است، در حال حاضر افزایش قیمت انرژی، گاز، سوخت، کرایه ها و حقوق و دستمزد ها را داشتیم.

وی با بیان اینکه تولید کننده ای که ضرر کند قطعا تولید نخواهد کرد، یادآور شد: اگر به این شکل ادامه یابد ما ریزش نیروی کار خواهیم داشت، باید عرضه و تقاضا مورد توجه باشد و با همان کشف قیمت شود.

شکری تاکید کرد: باید بین تولید کنندگان رقابت سالم باشد و ضرر تولید کننده منجر به ریزش نیروی کار می شود و قطعا نیروی کار اولین لطمه را می خورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار