مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ثبت‌نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت از ۲۷ اردیبهشت لغایت ۱۷ تیر ١۴٠١ همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 26 May 2022

یاور محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر در کنار ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد نشاط و انگیزه در جامعه با هدف شناسایی استعداد‌های جوان در حوزه مهارت آموزی و معرفی به بازارکار، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مسابقات ملی_مهارت را برگزار و برگزیدگان مرحله نهایی کشوری پس از طی اردو‌های آمادگی به مسابقات جهانی مهارت که دو سال یک بار برگزار می‌گردد اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به دوره قبل این مسابقات که با حضور ۱۳ هزار نفر از جوانان در کشور برگزار شد و ۹۹ نفر موفق به کسب مدال در رشته‌های مختلف شدند، گفت: در استان کرمانشاه نیز ۳۵۰ نفر در رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند که در نهایت ۱۲ نفر با کسب حدنصاب امتیاز لازم به مرحله کشوری راه یافتند.

محمدی افزود: بیستمین دوره از این مسابقات با ۴۳ رشته و ۶ گروه تخصصی همراه شد و رشد ۳۰ درصدی در تعداد رشته‌ها را نسبت به سال قبل شاهد هستیم. در این دوره برای اولین بار ۸ رشته جدید اضافه شد که شامل تعمیر و نگهداری هواپیما، فناوری خودرو‌های ریلی، نانوایی نان‌های حجیم، خدمات رستوران داری و پذیرش هتل و آرایشگری مردانه، هنر بازی‌های سه بعدی رایانه‌ای، ساخت و ساز خشک و گچ کاری است و از جمله گروه‌های شرکت کننده نیز می‌توان به فناوری اطلاعات و ارتباطات، گروه خدمات اجتماعی، گروه فناوری ساخت، گروه هنر‌های خلاق و مد و گروه فناوری و مهندسی ساخت اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در حرفه‌های فناوری آب، ساخت و تولید تیمی، مگاترونیک، امنیت سایبری، پردازش ابری و تعمیر و نگهداری هواپیما، متولدین دوازدهم آذر ١٣٧٧ و در سایر رشته‌ها متولدین دوازدهم آذر ١٣٨٠  به بعد می‌توانند ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مسابقات، ثبت نام متقاضیان در بیستمین دوره از مسابقات #ملی_مهارت به شکل الکترونیکی و برخط است که از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا ۱۷ تیرماه از طریق تارنمای www.worldskills.ir ادامه دارد.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌ها در هفته اول مرداد و همزمان با هفته ملی_مهارت، مرحله استانی در هفته آخر شهریور ماه و مرحله کشوری به میزبانی ۶ استان کشور در نیمه دوم آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه گفت: کسانی که در مسابقات ملی_مهارت شرکت می‌کنند باید دارای گواهینامه آموزش مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باشند که این الزام برای اولین بار اتفاق می‌افتد و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه ای، آزاد و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

وی در پایان افزود: افراد فاقد گواهینامه مهارت می‌توانند در آزمون ادواری سازمان شرکت و گواهینامه مهارت دریافت کنند و پس از آن در فرایند ثبت نام شرکت نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار