معاون صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان، کرمانشاه را یکی از استان‌های پیشرو در زمینه تولید آرد کشور دانست و گفت: کرمانشاه با ظرفیت تولید ۷۸۱ هزار تن آرد در سال می‌تواند علاوه بر تامین کل آرد مورد نیاز داخل استان، نقش عمده‌ای نیز در صادرات این محصول به سایر استان‌ها دارد.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 26 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «سعید کریمی» با اشاره به مجوز فعالیت ۱۵ کارخانه آرد در استان، افزود: از این تعداد ۱۴ کارخانه فعال است و یک واحد در سرپل‌ذهاب پس از وقوع زلزله آبان سال ۹۶ تخریب شد و بدلیل عدم تمایل مالک آن به بازسازی، تعطیل است.

وی اظهار کرد: کارخانه آرد قدیمی استان که در شهر کرمانشاه قرار داشت به دلیل قدمت زیاد و فرسودگی پیش از این از دور فعالیت خارج شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تسهیلات برای احیا و بازسازی کارخانه‌های نیمه فعال و تعطیل در سازمان جهاد کشاورزی وجود دارد، گفت: برخی از موارد مانند عدم تمایل صاحبان کارخانه‌ها و صنایع و یا بدهی معوقه زیاد به بانک مانع مراجعه مالکان این کارخانه‌ها برای اخذ تسهیلات می‌شود.

کریمی در ادامه همچنین توضیح داد: ۶۱ سیلو گندم در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۰ سیلو با ظرفیت ۳۵۹ هزار تن متعلق به بخش دولتی است و ۵۱ سیلو با ظرفیت یک میلیون و ۱۲۸ هزار تن نیز به بخش خصوصی تعلق دارد.

استان کرمانشاه ۹ کارخانه شیر دارد

معاون صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گفت: در سطح استان کرمانشاه ۹ کارخانه شیر وجود دارد که اکنون از این تعداد سه واحد فعال، ۲ واحد نیمه فعال و مابقی نیز به دلایل متعدد مانند عدم مدیریت صحیح، عدم تمایل صاحبان آن و یا مشکل بدهی بانکی و جابه جایی تعطیل است.

کریمی همچنین با اشاره به سه کارخانه فعال بستنی در استان بیان داشت: روزانه نزدیک به هزار تن شیر از کارخانه‌های شیر استان تولید می‌شود.

سالیانه نزدیک به ۴۰۰ هزار تن شیر از گاوداری‌های صنعتی و سنتی کرمانشاه تولید می‌شود که حدود ۱۰۹ تن آن در روز در استان مصرف می‌شود و مابقی آن به خارج از استان صادر می‌شود.

وی همچنین در پایان صحبت‌های خود همچنین از فعالیت ۳۱ کارخانه خوراک دام و طیور در استان خبر داد و گفت: شاید آزاد شدن نرخ ارز بر قیمت کالا‌های آن‌ها تاثیر گذاشته باشد، اما بیشتر کارخانه‌های خوراک دام و طیور اکنون فعال است.

کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه

به گزارش ایرنا، در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحد‌های بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار