معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در بهار امسال حدود ۳۱ روز ناسالم در سطح استان داشتیم که تا به حال سابقه نداشته با این حجم از ریزگرد‌ها روبه‌رو شویم.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 26 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «منوچهر فخری» افزود: متاسفانه استان وضعیت ایده الی در حوزه هوای پاک ندارد و مدت هاست با این مهمان ناخوانده مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: پدیده ریزگرد‌ها صدمات زیادی در حوزه‌های مختلف به استان کرمانشاه و کشور وارد می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: جلسات کارگروه اضطرار به صورت مرتب برای تصمیم گیری منطقی و درست آخرین داده‌ها از سازمان هواشناسی و محیط زیست در حال برگزاری است که براساس آن تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: همشهریان عزیز گله‌مند بودند که چرا تصمیم گیری‌ها به موقع به اطلاع مردم نمی‌رسد. قرار براین شد که براساس برنامه زمانبندی شده، شب‌ها تا ساعت ۲۲:۴۵ و در روز‌ها تا ساعت ۱۱ اطلاع رسانی‌ها لازم در خصوص وضعیت هوای استان صورت گیرد.

فخری تاکید کرد: از همشهریان تقاضا دارم اطلاعات مربوط به وضعیت جوی استان و تعطیلی‌ها را فقط از طریق روابط عمومی استانداری، صدا و سیما و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کنند.

وی با بیان اینکه با تاکید استاندار، سلامت جامعه در اولویت و خط قرمز ما در استان کرمانشاه است، اظهار داشت: ریزگرد‌ها منشا خارجی دارد و باید از طریق مقامات کشوری پیگیری و به صورت ریشه‌ای حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: استاندار کرمانشاه مکاتباتی با وزیر کشور، رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در باره وضعیت جوی استان و ورود ریزگرد‌ها داشته است.

وی گفت: تعطیلی همیشه چاره کار نیست و صدمات زیادی به اقتصاد استان تحمیل می‌شود و این موضوع باید درست مدیریت شود، اما سلامت جامعه با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و در اولویت ما است.

به گزارش ایرنا، پدیده ریزگرد‌ها در هفته جاری ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه را برای چندمین بار در سال جاری به تعطیلی کشاند.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار ورودی به هوای این استان از کشور‌های عراق و سوریه ناشی می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار