به گفته مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا با برگزاری کارگاه‌های باستان شناسی کودک می‌توان کودکان را برای پاسداری از میراث گذشتگان آماده کرد.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 26 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مرتضی گراوند، از برگزاری یک دوره کارگاه باستان شناسی کودک در معبد تاریخی آناهیتا خبر داد و اظهار کرد: در این برنامه تلاش کردیم تا کودکان پنج تا ۱۲ سال را با اهمیت آثار باستانی آشنا کنیم.

وی به حضور بیش از ۵۰ کودک در این کارگاه اشاره کرد و گفت: در این برنامه چند تکه شی را به عنوان اشیاء باستانی در یک محوطه پنهان کردیم و از کودکان خواسته شد تا از طریق ابزارآلات باستان شناسی به کاوش برای پیدا کردن آن‌ها بپردازند.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا ادامه داد: علاوه بر این، کودکان حاضر در این برنامه را با اهمیت آثار باستانی و لزوم حفاظت از آن‌ها آشنا کردیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه امروزه دوره‌های باستان شناسی کودک در بسیاری از کشور‌های دنیا برگزار می‌شود، اظهار کرد: آگاه بخشی به نسل نو و آینده ساز جامعه برای پاسداری از میراث گذشتگان از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: در کرمانشاه نیز که یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور از نظر تعداد آثار تاریخی است، تلاش داریم کودکان پنج تا ۱۲ سال را که هنوز با دروس تاریخ سروکار ندارند، با آثار باستانی آشنا کنیم تا هرکدام از آن‌ها در آینده پاسداری برای این آثار باشند.

به گفته این مسئول، تداوم برگزاری این کارگاه‌ها در دستور کار مدیریت معبد تاریخی آناهیتا قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار