سفر سید ابراهیم رئیسی به استان کرمانشاه در نخستین گام های مسئولیتش نشان از اهمیت توجه به استان ها و ایجاد تحول در آن هاست، سفری که به نظر می رسد بیش از نمایشی بودن، در جهتِ حل معضلات، رفع مشکلات و ایجاد تغییرات جدید است.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 27 June 2022

این فرصت مغتنم راه را برای بیانِ خواسته های مردم مظلوم و محروم استان همچنین هموار ساختن مسیر توسعه در شرایطی که معیشت و اشتغال اولویت های اصلی این خطه است، فراهم می کند.

 

دولت سید ابراهیم رئیسی از همان ابتدا نشان داد که حرکت جهادی، ایجاد تحول در ساختارها و التزام به قانون را ارجحیت بخشیده، 

 

یکی از دستاوردهای ارزنده دولت سیزدهم انجام کامل فرایند واکسیناسیون در مقابله با بیماری عالم گیر کویید ١٩ بود که خوشبختانه نشان داد در اجرای اقدامات بزرگ تا چه اندازه جدی و مصمم است. 

 

رئیس جمهور در این مدت به ٢۵ استان سفر کرده و مقصد دیگر او "استان شهید پرور کرمانشاه" است. 

 

گفته می شود یکی از اهداف مهم رئیس جمهور در سفرهای استانی تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی بالای ۵۰ درصد است، موضوعی که با تعلل از سوی برخی مدیران در ادوار گذشته مسیر توسعه و پیشرفت در استان ها و خدمت رسانی به مردم را دچار مشکل کرده است، اگر چه خوشبختانه آیت الله رئیسی در دومین سفر استانی خود برای تسهیل فرایند تصمیم سازی ها از تفویض اختیارات ویژه‌ به استانداران استان‌های محروم خبر داده است. 

 

آنچه که خالی از لطف نیست، گریزی به سفر رهبر معظم انقلاب در مهر ماه ١٣٩٠ به استان کرمانشاه است، 

سفری که علاوه بر بار معنوی عظیم و روح بخشی به کالبد مردم انقلابی استان، منشا خیرات و برکات مادی فراوانی گردید. 

 

این سفر سه هزار میلیارد تومان مصوبه برای ایجاد تحول و توسعه در استان محروم کرمانشاه رقم زد

و در جریان این سفر یک هزار و 193 طرح با اعتبار 82 هزار و 142 میلیارد ریال مصوب شد. 

 

(هفت هزار میلیارد ریال) بخشی از اعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در طرح های صنعتی، گردشگری و كشاورزی جذب شد كه فعال كردن بخشی از طرح های راكد استان مدیون همین اعتبارات بوده است و بسیاری از مصوبات بر اساس زمانبندی تعریف شده به نتیجه رسیدند و كام مردم استان کرمانشاه را شیرین و بارقه های امید را در دل آن ها زنده کردند.

 

بر اساس اعلام استاندار کرمانشاه در جریان سفر رئیس جمهور به استان، برای دستگاه های اجرایی در حوزه عمران، معیشت، درمان، آب، فرهنگی، مدارس، حوزه علمیه، مساجد، احداث مصلی فرهنگی، پیش بینی های لازم برای آب، جاده، مترو، مونوریل و همچنین احداث تقاطع غیرهمسطح با ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار مطرح شده است. 

 

به گفته استاندار کرمانشاه مجموعا ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام در استان وجود دارد که در این سفر باید پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد مطرح شود. 

 

در حوزه درمان، با توجه به وضعیت نامناسب بیمارستان طالقانی ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ام. آر. آی و اورژانس و دو بخش این بیمارستان اخذ ‌شد که با ۳۰ میلیارد تومان اعتباری که وزارت بهداشت به صورت جداگانه لحاظ خواهد کرد منجر به تحول وضعیت این بیمارستان می شود، پروژه‌هایی مانند پالایشگاه "آناهیتا" هم در این سفر مورد توجه خواهد بود و پروژه هایی مانند سامانه گرمسیری با توجه به اهمیت بالا، مناطقی مثل ماهیدشت و فیروزآباد را متحول و آباد می کند. 

 

تعیین تکلیف و اتمام پروژه دهکده المپیک کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از پروژه های بزرگ استان نیز مورد توجه است و توسعه فرودگاه که نیازمند اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان است و در سفر رئیس جمهور حتما تصمیمات خوبی در خصوص آن اتخاذ می شود.

 

در بخش طرح‌های اقتصادی پیشنهاد قریب به ١٩ هزار میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز طرح‌های بزرگ استان مطرح شده و در نظر گرفتن ٧٠ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی دانشگاه رازی، مطالبه ۵۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش کرمانشاه، همچنین طرح  ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان به محیط زیست کرمانشاه که تکمیل سایت پرنده نگری تالاب هشیلان با ۸۰ درصد پیشرفت و پایگاه اطفاء حریق چالابه از آن جمله است، از دیگر تلاش های دستگاه ها برای جذب اعتبار و تکمیل پروژه های مهم استان می باشد.

 

یادداشت:زینب حقیری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار