تابناک کرمانشاه گزارش می دهد
فعال سازی ۲ طرح بزرگ و رفع مشکلات کشاورزان استان پیگیری و بزودی شاهد تخصیص حجم قابل توجهی از آب به طرح های صنعتی بزرگ استان و تامین آب کافی برای شهرک های صنعتی منطقه خواهیم بود که منجر به رفع تشنگی صنایع استان خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷ 28 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه روز دوشنبه با هدف پیگیری کلان طرح های سامانه گرمسیری و سردسیری استان با محمد جوانبخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران دیدار کرد.

در این دیدار که مدیران شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان کارفرمای سامانه گرمسیری و سردسیری استان هم حضور داشتند، استاندار کرمانشاه بر "تکمیل قطعه یک و دو سامانه گرمسیری" تاکید کرد و گفت: لازم است شرکت آب و نیرو هرچه سریعتر این قطعات را به اتمام برسد.

در این دیدار عنوان شد که در قطعه یک ۶ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه هنوز زیر پوشش سامانه گرمسیری قرار نگرفته اما پیمانکار اجرای آن انتخاب شده و بزودی عملیات اجرایی هم آغاز می شود.

مدیران شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران همچنین در پاسخ به مطالبه بهمن امیری مقدم عنوان کردند: مشکلات قطعه ۲ هم حل شده و این شرکت آمادگی رساندن آب به آن و تخصیص زمین به سرمایه گذاران را دارد.

دیگر پیگیری امیری مقدم درباره مشکلات "کانال بریموند در سرپل ذهاب" بود که این روزها به دلیل خشکسالی تحت تاثیر قرار گرفته است. استاندار کرمانشاه خواستار تزریق آب از سامانه گرمسیری به این کانال برای حل مشکلات کشاورزان شد.

همچنین مشکل زهکشی ۳ هزار هکتار از اراضی سامانه گرمسیری در استان مطرح شد و مدیران آب و نیرو قول دادند موضوع را کارشناسی و مشکلات زهکشی اراضی را حل کنند.

دیگر مطالبه استاندار از معاون وزیر نیرو، تخصیص آب به سامانه سردسیری استان بود که امیری مقدم تاکید کرد: انتظار می رود هرچه سریع تر مشخص و زمانبندی مشخصی هم برای آغاز عملیات اجرایی این سامانه پیش بینی شود.

دیگر موضوع مطرح شده در نشست امروز، بهره برداری و نگهداری از سامانه گرمسیری بود که گفته شد شرکت آب منطقه ای متولی بهره برداری از سامانه گرمسیری است و باید اقدامات مربوط به تعمیرات و نگهداری سامانه را انجام دهد.

در این دیدار دکتر بهزاد باباخانی، هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و مهندس شهلایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای نیز حضور داشتند.

با این دستاورد مهم، بزودی شاهد تخصیص حجم قابل توجهی از آب به طرح های صنعتی بزرگ استان و تامین آب کافی برای شهرک های صنعتی منطقه خواهیم بود که منجر به رفع تشنگی صنایع استان خواهد شد.

گفتنی است، مشکلات و کم آبی ناشی از خشکسالی بخشی از تولید و صنعت استان را با تهدیداتی مواجه کرده است که در پی دیدار امروز استاندار کرمانشاه و توافق شکل گرفته، این مشکلات تا حدود زیادی در غرب استان مرتفع می شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار