رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه وضعیت سراب نیلوفر کرمانشاه فعلا مناسب است، ابراز امیدواری کرد امسال هم شاهد خشک شدن این سراب نباشیم.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 28 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدحسین فلاحتی، با اشاره به پایش مستمری که از وضعیت سراب نیلوفر انجام می‌شود، گفت: در آخرین بازدیدی که از این سراب داشتیم، خوشبختانه فعلا وضعیت آن و دبی خروجی سراب مناسب است.

وی ادامه داد: اگرچه این سراب هم مانند سایر منابع آبی از خشکسالی‌ها اثر پذیرفته، اما فعلی دبی آن به میزانی نیست که خشک شود، البته درباره خشک شدن آن در ماه‌های آینده فعلا برای اظهار نظر زود است.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه یادآور شد: تاکید کردیم برای حفظ آب سراب، دریچه سراب پایین نگه داشته شود تا بتوانیم آب را برای مدت بیشتری در آن حفظ کنیم.

فلاحتی یکی از مهمترین عواملی که در سال‌های قبل به سراب نیلوفر صدمه زده را برداشت بی‌رویه چاه‌های اطراف آن دانست و خاطرنشان کرد: با رایزنی و پیگیری‌هایی که صورت گرفته برداشت از این چاه‌ها محدود شده، همچنین برای کشت‌های پاییزه که صدمه زیادی به این سراب می‌زد خصوصا کشت ذرت، چغندر و ... نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با مجموع این اقدامات امسال شاهد خشک شدن این سراب و آسیب به گونه‌های گیاهی و جانوری آن نباشیم.

وی عنوان کرد: سراب نیلوفر در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۸۷ خشک شدن کامل را تجربه کرد که باعث صدمه جدی به تنوع زیستی این سراب خصوصا نیلوفر‌های آن شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار