مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر قیمت اجاره مسکن خبر داد و گفت: براساس مصوبه دولت سقف افزایش قیمت اجاره مسکن بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است و کسی حق تخلف از آن را ندارد و قرارداد بیشتر مستاجران در صورتی که تمایل به اسکان داشته باشند خودبخود تمدید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ 29 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مهرداد آهکی، با اشاره به افزایش سرسام آور اجاره مسکن، گفت: در پی این افزایش دولت مصوب کرد که قیمت اجاره مسکن در کلانشهر‌ها فقط تا ۲۵ درصد و در سایر شهر‌ها تا ۲۰ درصد مجاز به افزایش است.

وی افزود: بر اساس مصوبه دولت هیچ مالک و هیچ بنگاهی حق افزایش اجاره مسکن بیش از قیمت‌های مصوب را ندارد.

آهکی گفت: در صورتی که بنگاهی بخواهد از این مصوبه تخلف کند، تعزیرات ورود کرده و برخورد لازم را با او خواهد داشت و مردم باید این موضوع را به تعزیرات گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: همچنین چنانچه مالکان پیگیر افزایش قیمت بیش از سقف مصوب باشند، مستاجران در صورت تمایل به اسکان می‌توانند در منزل سکونت داشته باشند و دادگاه هم در این زمینه ورود کرده و با لحاظ شروطی قرارداد مستاجران را خودبخود تمدید می‌کند.

وی یادآور شد: از جمله این شروط این است که مستاجر اجاره بهای خود را به موقع پرداخت کرده باشد و مستاجری که در پرداخت کرایه تاخیر داشته باشد مشمول این موضوع نمی‌شود.

وی افزود: از طرفی در برخی موارد ممکن است مالک خانه را فروخته باشد که در این صورت باید حتما فروش ملک خود را در سامانه ثبت املاک ثبت کرده و هولوگرام دریافت کرده باشد که تنها در انصورت مورد پذیرش است.

آهکی گفت: برخی موارد هم داریم که مالک ادعا دارد که می‌خواهد ملک را از نو بازسازی کند که برای تایید این ادعا هم باید پروانه ساختمانی دریافت کرده باشد.

وی افزود: برخی مالکان هم ادعا می‌کنند که فرزند آن‌ها ازدواج کرده و قرار است در خانه ساکن شود که برای این موضوع هم باید عقدنامه ارائه شود.

آهکی گفت: مواردی هم داریم که صاحبخانه می‌گوید قصد دارد خودش در منزل ساکن شود که این امر هم زمانی امکانپذیر است که منزل دیگری در آن شهر نداشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: به هرحال جلوی هرگونه تخلف در این مصوبه گرفته شده و قراردارد بسیاری از مستاجران در صورتی که تمایل به اسکان در همان منزل را داشته باشند و مالک هم هیچکدام از شروط بالا را نداشته باشد، تمدید می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار