رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه:
رئیس اتحادیه مشاورین املاک گفت: مالکین و مستاجرین باید در بحث انعقاد قرارداد‌های استیجاری با یکدیگر همکاری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 30 June 2022

بابک مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص شرایط و وضعیت بازار مسکن و قرارداد‌های استیجاری بین مالکین و مستاجرین، اظهار کرد: مستاجرین خواستار افزایش ۲۵ درصدی قرارداد‌ها هستند اگر چه مالکین تمکین نمی‌کنند.

وی افزود: مشاور املاک در این امر مداخله ایی نداشته و ابتدا مالکین با مستاجران صحبت می‌کنند و به توافق می‌رسند.

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه ادامه داد: مالکین دلسوزی هم وجود دارند که حتی افزایش قیمت ۲۰ درصدی را اعمال نکردند اگر چه برخی مالکین به دلیل مشکلات از قبیل هزینه‌های سنگین نگهداری مسکن که نسبت به دیگر اقلام و سال گذشته افزایش قیمت داشته اجاره بها را افزایش دادند.

وی گفت: اجاره بها در هر محلی، تقاضای همان محل نسبت به سال گذشته است که در محله‌های متفاوت هرکدام نسبت به تقاضا، موقعیت و محل کار و قومیت‌ها تفاوت دارد.

وی ادامه داد: برخی از مالکین و مستاجرین هنگامی که به توافق می‌رسند به دفاتر املاک مراجعه نمی‌کنند ممکن است این عدم مراجعه به دلیل بحث کمیسیون دفاتر مشاور املاک باشد و خودشان به توافق برسند و قرار داد را پشت نویسی کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خاطر نشان کرد: در دفاتر املاک امکان پشت نویسی قرارداد‌ها وجود ندارد و این کار قانونی نیست، در شهر کرمانشاه قرار داد دست نویس وجود نداشته و قرار داد‌های جدید کد رهگیری دارد که به صورت پرینت بوده و باید قانونی وارد سامانه شود.

مرادی تاکید کرد: با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر است با شعار کمک به هم وطن همت موجران لازم می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار