تابناک کرمانشاه گزارش میدهد:
استاندار کرمانشاه گفت: هرج و مرج بصری شهر‌های استان باید سامان پیدا کند و از این پس طرح نمای ساختمان‌ها باید به تأیید شهرداری‌ها برسد و پیوسته پروانه ساخت شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 02 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نما‌های مختلف، غیربومی، برگرفته از فرهنگ‌های بیگانه، ناهمسان و گاه بدقواره و نازیبای ساختمان‌ها در بخش زیادی از شهر‌های کرمانشاه به‌ویژه مرکز استان همواره یکی از دغدغه‌های شهروندان کرمانشاهی بوده است.

این موضوع یک ضربه جدی به سیمای شهر‌های کرمانشاه زده و شوربختانه نشانی از نظم، آرامش، فرهنگ و تاریخ غنی و زیبایی در کمتر محلاتی از کرمانشاه که تمدن دیرینه دارد، به چشم می‌خورد.

این نازیبایی محدود به نمای ساختمان‌های مسکونی نیست که حتی در تابلو‌های تجاری شاهد شرایط وخیم تری هستیم؛ وضعیتی که ناخواسته انبوهی از استرس و فشار روانی را به رهگذران و شهروندان تحمیل می‌کند که شاید در بروز رفتار‌های خشونت آمیز و سرریز خشم و تندی در خیابان‌های شهر، یک عامل مهم باشد و البته تاکنون از مدیریت آن غفلت شده است.

رونده "زیباسازی سیمای شهری"، اما روز ۹ تیرماه توسط بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه در کمیسیون ماده ۵ باز شد.

استاندار کرمانشاه این بار به سراغ "نمای ساختمان‌ها و تابلوها" رفته و نَه فقط در حرف، بلکه آن را به تصویب کمیسیون ماده ۵ رساند و راهکار‌های قانونی اجرای آن را هم احصا کرد.

امیری مقدم در دستوری بی‌سابقه که در نشست کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب رسید، تأکید کرد: هرج و مرج بصری شهر‌های استان باید سامان پیدا کند و از این پس طرح نمای ساختمان‌ها باید به تأیید شهرداری‌ها برسد و پیوسته پروانه ساخت شود.

وی اظهار کرد: ما اکنون شاهد یک هرج‌ومرج بصری و رها شدگی طرح نمای ساختمانی در کلان‌شهر کرمانشاه و سایر شهر‌های استان هستیم که لازم است براساس یک طرح کارشناسی، نظم، آرامش و زیبایی لازم را پیدا کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: از این‌پس باید در تابلوی پروژه‌های ساخت‌وساز شهری علاوه بر جزئیات پروژه، اطلاعات مربوط به طرح نمای پروژه نیز که به تأیید شهرداری رسیده و پیوسته پروانه ساخت شده‌است، قید شود و دقیقاً همین نمای ابلاغی به مالک و سازنده به‌صورت دقیق اجرایی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار