سرپرست اداره کل امور عشایری استان کرمانشاه:
سرپرست اداره کل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۵ دستگاه تانکر آبرسان در سراسر استان وجود دارد که از ابتدای فصل گرما و پیش از آن با توجه به خشکسالی اخیر به صورت تمام وقت به عشایر خدمات رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 02 July 2022

علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اقدامات در حوزه درمانی و بهداشتی دوره ایی و در مناطق عشایری به صورت رندوم اکیپ‌هایی با هماهنگی مرکز بهداشت استان با همکاری علوم پزشکی استان کرمانشاه در سراسر استان شامل ویزیت، ارائه خدمات اولیه پزشکی و در صورت نیاز ارجاع به مراکز بهداشتی انجام شده که این فعالیت‌ها به صورت مداوم انجام می‌شود.

وی در خصوص آبرسانی به عشایر با توجه به موضوع تنش آبی در استان، افزود: بیش از ۲۵ دستگاه تانکر آبرسان در سراسر استان داریم که از ابتدای فصل گرما و پیش از آن با توجه به خشکسالی اخیر به صورت تمام وقت به عشایر خدمات رسانی می‌کنند.

سرپرست اداره کل امور عشایری استان ادامه داد: با توجه به امکانات محدود با تمام توان ماشین آلات اداره و بخش خصوصی برای آبرسانی به مناطق عشایری که بیشترین مشکل را در این حوزه دارند به کار گرفته شده است.

وی گفت: در دو سال اخیر با مشکلات عدیده از قبیل آب رسانی، تامین علوفه مورد نیاز نهاده‌های دامی عشایر، شناسایی و برنامه ریزی جهت ارائه دامدار کارت به صورت حمایتی که تسهیلات ارزان قیمت به عشایر جهت خرید نهاده‌های دامی ارائه می‌کند و کمک به عشایر برای دریافت تسهیلات در حوزه‌های دیگر مواجه بودیم.

رضایی تاکید کرد: تعدادی خدمات در حوزه بیمه عشایر و بیمه دام عشایر با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بیمه و تعاونی‌های عشایری که در سراسر استان وجود دارند، مورد توجه است و در این راستا کمک رسانی کردیم کار‌هایی از این قبیل که به طور مداوم صورت گرفته، اما با توجه به خشکسالی در سال جاری سعی ما بر این است که با شدت بیشتری انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار