مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۲۳ طرح با مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال پس از بررسی در کمیته استانی بند (الف) تبصره ۱۸ مصوب و به بانک عامل ارجاع شده که متقاضیان در حال پیگیری و تشکیل پرونده در بانک هستند.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 03 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «شهریار بهنیا»  با اشاره به رونق تولید و ایجاد اشتغال در بخش فناوری اطلاعات، افزود: زمینه اعطای تسهیلات با هدف حمایت از شرکت‌های نوپا و غیرنوپا و ایجاد اشتغال در این بخش فراهم است.

وی اظهار کرد: نرخ تسهیلات ۱۰ درصد است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی توان آفرین در قالب یکی از ۶ برنامه مندرج در آن سامانه اقدام به ثبت‌نام کنند.

بهنیا تصریح کرد: در حال حاضر چالش‌هایی بر سر راه شرکت‌های تخصصی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به علت عدم انطباق قوانین بانکی با بسیاری از طرح‌های فناوری اطلاعات وجود دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد وضع قوانین منطبق بر بخش فناوری اطلاعات بر اساس مدل اشتغال‌زایی آن باشیم تا شرکت‌های متقاضی با شرایط بهتری قادر به دریافت تسهیلات مانند سایر بخش‌ها باشند.

آمادگی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه با اشاره به خدمات رسانی بخش ارتباطات استان در ایام اربعین حسینی (ع)، گفت: سایت‌های پرتابل تلفن همراه به منظور افزایش ظرفیت‌های ارتباطی و Access point جهت تامین اینترنت برای زائران اربعین حسینی نصب شده است.

بهنیا با اشاره به اقدامات بخش ارتباطات، بیان کرد: ارتقا ظرفیت ارتباطی مراکز تجمع زائران و جابجایی کابل‌های ارتباطی در مسیر تعریض جاده کمربندی و میدان امام حسین (ع) مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در مسیر مواصلاتی پایش ارتباطی در بخش تلفن همراه انجام شده است و گپ‌های پوششی شناسایی و در دست توسعه توسط اپراتور‌های تلفن همراه قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: سایت‌های پرتابل تلفن همراه به منظور افزایش ظرفیت‌های ارتباطی تمهید و Access point جهت تامین اینترنت برای زائران به‌خصوص در پیک ارتباطی نصب شده است که با بازگشایی مرز خسروی راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با احتمال بازگشایی مرز سومار و به منظور افزایش کیفیت خدمات ارتباطی به زائران، اجرای فیبرنوری بازارچه مرزی سومار به اتمام رسید که تامین فیبر نوری این بازارچه علاوه بر خدمت رسانی در ایام اربعین، باعث شکوفایی اقتصادی و رونق تجاری از طریق مرز سومار می‌شود.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت، مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین اربعین امسال بر روی زائران کربلای معلی بازگشایی می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار