معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اوج گیری دوباره کرونا در کشور‌های اروپایی به دنبال شیوع سویه جدید و همچنین افزایش شهر‌های "زرد" در نقشه کرونایی کشور، از مردم خواست مجددا رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی را در دستورکار قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 03 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سارا شاه آبادی ، با اشاره به شناسایی زیرسویه جدید "امیکرون" در فرانسه گفت: متاسفانه در حال حاضر موج جدید کرونا درک شور‌های اروپایی به راه افتاده و طبیعتا این موج به کشور‌های دیگر هم خواهد رسید.

وی افزود: در کشور ما نیز تعداد شهر‌های با وضعیت "زرد" افزایش یافته و در استان کرمانشاه نیز آمار بستری‌ها به تدریج در حال افزایش است.

شاه آبادی گفت: این شرایط نشان می‌دهد که باید خودمان را برای احتمال افزایش دوباره مبتلایان کرونا آماده کرده و باید مجددا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: متاسفانه بسیاری افراد سریع ماسک‌ها را برداشته اند، درحالیکه هیچکس پایان کرونا را اعلام نکرده و با توجه به شرایط فعلی توصیه اکید این است که افراد دوباره ماسک زده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی همچنین تکمیل واکسیناسیون از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این بین تزریق واکسن برای کودکان پنج تا ۱۲ سال بیش از همه حائز اهمیت است.

شاه آبادی گفت: متاسفانه کودکان سیستم ایمنی قوی ندارند و آنطور که باید پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و برای همین بیش از سایر افراد در معرض خطر هستند و نیاز است حتما دو دوز واکسن برای آن‌ها تزریق شود.

وی افزود: هم اکنون در بحث واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال وضعیت بسیاری خوبی داریم و بیش از ۹۵ درصد آن‌ها واکسن تزریق کرده اند، اما در خصوص کودکان پنج تا ۱۲ سال وضعیت رضایت بخش نیست و کار بیشتری باید صورت گیرد.

شاه آبادی با اشاره به بازگشایی مدارس در مهر ماه گفت: در همین راستا در همین ماه‌های تیر و مرداد والدین باید نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اهتمام داشته باشند تا در زمان مدرسه ایمنی لازم در بدن آن‌ها ایجاد شده باشد.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: از طرفی افرادی که هنوز دوز سوم و چهارم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند باید برای تزریق آن اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار