همایش بین المللی محور مقاومت علیه تروریسم، با حضور میهمانانی از چندین کشور منطقه در محل دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 26 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا  محمدنبی احمدی رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، (چهارم مرداد) در افتتاحیه این همایش، تروریسم را نشات گرفته از اسکتبار دانست و افزود: مستکبر کسی است که حقی برای خود قائل است که حقش نیست و شانی فراتر از شان واقعی برای خودش قائل است.

وی افزود: اولین مستکبر عالم، شیطان است و بر همین اساس امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید، چرا که این کشور بزرگترین مستکبر جهان است.

احمدی گفت: کشوری که از آن سر دنیا بلند شده و به منطقه ما آمده و برای ما تصمیم گیری می‌کند حقیقتا یک مستکبر و شیطان بزرگ است و نیاز است که در برابر این مستکبر محور مقاومت شکل گیرد که همین امر صورت گرفته است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: امروز افتخار می‌کنیم که بر اساس روح حماسی مبتنی بر عقلانیت محور مقاومت را شکل داده و دشمنانمان را دچار انقباض استراتژیک کرده ایم.

احمدی تاکید کرد: با توجه به محور مقاومت شکل گرفته در کشور‌های مختلفِ منطقه، امروز معادلات جهانی آنطور که مستکبران می‌خواهند، پیش نمی‌رود.

وی افزود: امروز برخلاف تصور مستکبران، یمن بلای جانشان شده، ابتکار عمل دست غزه افتاده و پنج تریلیون دلار در عراق هزینه کردند، اما این کشور اکنون محور مقاومت شده است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد که با تشکیل محور مقاومت مستکبران سردرگم شده اند و نمی‌توانند کشور‌های منطقه را با خواست خود همراه کنند.

وی افزود: همین که امروز علی رغم تهدید‌های آمریکا، نفت کش‌های غول پیکر ایران با محموله بنزین وارد ونزوئلا می‌شوند یعنی امروز این محور مقاومت است که معادلات را تعریف و تبیین و هرجا که لازم باشد تحمیل می‌کند.

احمدی خاطرنشان کرد: البته این مقاومت هزینه‌های بسیاری از جمله جنگ، تحریم و... برای کشور‌های محور مقاومت به همراه داشته با وجود این هزینه‌ها باز هم محور مقاومت کوتاه نیامده و به مسیر روشن خود پرقدرت ادامه میدهد.

رییس دانشگاه رازی تاکید کرد: امروز تنها کشور‌هایی که سرتعظیم خم نمی‌کنند و با اقتدار زندگی می‌کنند کشور‌های محور مقاومت هستند، اما این را هم باید بدانیم که جهان کفر و استکبار بیکار نمی‌نشیند.

احمدی گفت: همین که امروز در آلبانی لشکر ۱۲ هزار نفره علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و همین که سالانه ۱۲۰۰ دکترای شیعه شناسی در اسراییل فارغ التحصیل می‌شود، نشان از فعالیت شبانه روزی دشمنان علیه محور مقاومت دارد.

وی افزود: امروزه بیشتر فعالیت مستکبران به حوزه فضای مجازی و تحریف واقعیت‌ها کشیده شده و دراین حوزه باید با جهاد تبیین پیش رفته و محور مقاومتی نیز در این زمینه شکل گیرد.

امیر محمد کولانی دبیر اجرایی این همایش نیز در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه این همایش یک گردهمایی سیاسی و دانشجویی است، گفت: این همایش در راستای پاسداشت سی و چهارمین سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد و به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شده است.

وی افزود: این همایش سخنرانی محور بوده و مهمانانی از کشور‌های پاکستان، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان، عربستان و فلسطین و نمایندگانی از گروه‌های جهادی حماس و جهاد اسلامی در آن حضور دارند.

کولانی خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش نمایشگاه عکس با موضوع تروریسم و جنایات گروهک منافقین برپا شده که برای اولین بار است آثار آن به نمایش در می‌آیند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار