سرپرست فرمانداری قصرشیرین از اختصاص ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات اربعین به منظور اجرای پروژه‌های متخلف راهداری در این شهرستان مرزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 26 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا  «محمد حیدری» در حاشیه برگزاری جلسه ای با حضور مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری کشور و مدیرکل راهداری استان کرمانشاه که به منظور بازدید شهرستان و ارزیابی مسائل و مشکلات و همفکری در راستای رفع آنها، افزود: این اعتبار بابت اجرای پروژه های مختلف سازمان راهداری تخصیص پیدا کرده که برای سامان دهی پایانه مرزی خسروی و پرویزخان و جهت امور مربوط به این پایانه ها و تسهیل عبور و مرور از مرزهای شهرستان هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تلاش و کوشش مدیران شهرستان جذب اعتبارات از سازمان های مرکزی و کشوری ادامه خواهد داشت و توافق شد که این بودجه‌ها با سرعت جذب شود و پروژه های مربوط به اربعین با سرعت انجام و قبل از ایام اربعین حسینی امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین مهمترین این پروژه ها را سامان دهی پایانه های مرزی خسروی و پرویزخان، نصب سایبان نقطه صفری مرز خسروی، علامت گذاری مسیر و نصب تابلوی هدایت مسافر و زائران و کارتینگ پایانه مرزی خسروی بیان کرد.

حیدری ادامه داد: تمام این پروژه ها باید از محل همین ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تامین اعتبار شود و قبل از اربعین مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی هدف از اربعین حسینی را بهره گرفتن از برکات و آثار فرهنگی این رویداد مهم بیان کرد و گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت فرهنگی عاشورا و اربعین امام حسین علیه السلام ، روح تعالی معنوی مردم افزایش یابد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه اضافه کرد: خسروی مسیر اصلی و قدیمی تردد زائران به اربعین حسینی است که باید تمام تلاش خود را در راستای خدمات رسانی شایسته به زوار اربعین به کار گیریم.

حیدری در ادامه با اشاره به وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ما از طریق مرز خسروی و پرویزخان می توانیم به اروپا دسترسی داشته باشیم و تمام اقتصاد کشور ما زیرساخت و مبنای آن حمل و نقل است.

وی افزود: ما باید در مرزهای پرویزخان و خسروی یک نگاه بلند مدت و چشم انداز دقیق با هدف‌گذاری کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تعریف کنیم.

حدود ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات اربعین به پروژه‌های راهداری قصرشیرین اختصاص یافت

وی اظهار داشت: اگر درآمدهای حاصل از مرز پرویزخان قانونمند شود استان کرمانشاه نیاز به بودجه ملی ندارد و نیاز است با یک کارشناسی فرآیندی، یک مدل و الگو در چارچوب قانون را ارایه کنیم و با یک مدیریت واحد حاکمیتی هرج و مرج ها و بی نظمی موجود در مرز پایان یابد و مرز به سامان برسد.

وی همچنین بر جداسازی سایت های مختلف موجود در مرز شامل تجاری، مسافری و سوخت به منظور سامان دهی مرز پرویزخان تاکید کرد.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های راهداری استان کرمانشاه

مدیرکل حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز گفت: سازمان راهداری با تعریض جاده ها و راه ها کمک می کند تا بهترین خدمات را در زمینه حل و نقل داشته باشد.

«فریبرز کرمی» افزود: بهترین زیرساخت حمل و نقل عمومی در میان پایانه های کشور مربوط به مرز خسروی در استان کرمانشاه است.

وی در ادامه از جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل پروژه های راهداری استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ۲ میلیارد تومان نیز برای نصب سایبان مرز خسروی اختصاص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تلاش ما بر تجارت ایمن آسان و ارزان است و در بحث اربعین ۸۰ درصد از خدمات مربوط به سازمان راهداری است که سعی بر این است که به عنوان معین استان ایلام و مرز مهران و همچنین در مرز رسمی خسروی به عنوان یکی از استان های محل تردد زائران اربعین حسینی خدمات شایسته و درخوری را به زائران اربعین حسینی ارائه دهیم.

کرمی گفت: تمام دستگاه ها و مدیران و زیرمجموعه سازمان راهداری در خدمت زائران اربعین حسینی هستند.

در این نشست با قدردانی از زحمات «صادق عزیزی»؛ «امین حیدریان» به عنوان مدیر پایانه رسمی پرویزخان معرفی شد.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

حدود ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات اربعین به پروژه‌های راهداری قصرشیرین اختصاص یافت

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار