معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به آمار پایین واکسیناسیون کرونا در کودکان کرمانشاهی، گفت: با این شرایط نمی‌توان بیماری کرونا را در کودکان کنترل کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 31 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سارا شاه آبادی، با انتقاد از بی توجهی والدین نسبت به واکسیناسیون کودکان، گفت: کودکان ایمنی لازم را در برابر کرونا ندارند و نیاز است جهت پیشگیری از ابتلای شدید آن‌ها به کرونا، واکسیناسیون کرونا برای آن‌ها انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر در میان کودکان پنج تا ۹ سال، ۲۲ درصد دوز اول و تنها یازده درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شاه آبادی گفت: در کودکان ۹ تا ۱۲ سال هم وضعیت خوب نیست و ۴۱ درصد نوبت اول و ۲۵ درصد نوبت دوم را تزریق کرده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به این آمار پایین به هیچ وجه نمی‌توان بیماری کرونا در کودکان را کنترل کرد، چرا که کودکان با توجه به ویژگی و اقتضای سنی که دارند نمی‌توانند بطور دقیق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: تنها راه پیشگیری از کرونا در کودکان انجام واکسیناسیون است که متاسفانه فعلا آمار خوبی در این زمینه نداریم.

وی به شروع موج هفتم کرونا در استان اشاره کرد و افزود: هر روز بر دامنه‌های این موج اضافه می‌شود و نیاز است والدین هرچه سریعتر برای واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

این مسئول گفت: فاصله بین دوز اول و دوم در کودکان ۲۸ روز بوده و یک هفته بعد از دوز دوم ایمنی لازم در کودکان ایجاد می‌شود، بنابراین والدین باید از هم اکنون نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کرده تا پیش از شروع مدارس کودکان ایمنی لازم راداشته باشند.

شاه آبادی گفت: کرونا در هر سنی مرگ و میر دارد و با توجه به این شرایط و این آمار پایین واکسیناسیون احتمال بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در کودکان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر برای کودکان پنج تا ۱۲ سال تنها تزریق دو دوز واکسن کافی است و نیاز به دوز یادآور نیست، مگر در کودکانی که بیماری زمینه‌ای دارند.

شاه آبادی گفت: همچنین واکسن مورد استفاده برای کودکان "سینوفارم" و "پاستوکووک" است که تاکنون عارضه‌ای از آن‌ها گزارش نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار