مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۶ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای تکمیل پنج مجتمع فرهنگی هنری دانش، بیستون، هرسین، سنقر و سرپل ذهاب در نظر گرفته شده است، گفت: با تخصیص این اعتبار امسال شاهد افتتاح و بهره‌برداری این مجتمع‌های فرهنگی هنری هستیم.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 02 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی صفدری»، اظهار داشت: این پنج مجتمع فرهنگی هنری مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده که هنوز به بهره برداری نرسیده و با سفر رییس جمهور از این مبلغ مصوب، ۳۴ میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه و ۱۲ میلیارد تومان را استان در اختیار ما قرار می‌دهند تا بتوانیم این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه این پنج مجتمع فرهنگی هنری الان بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و فقط در مرحله خرید لوازم و تجهیزات هستند، افزود: مجتمع فرهنگی هنری دانش که در آستانه بهره برداری هم قرار دارد چهار هزار و ۲۸۶ متر مربع است و همچنین مجتمع فرهنگی هنری سرپل ذهاب هم چهار هزار متر مربع مساحت دارد و هر کدام از مجتمع‌های بیستون، سنقر و هرسین هم ۲ هزار متر مربع مساحت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: هر مجتمع فرهنگی هنری دارای سالن آمفی تئاتر، سالن جلسات، اتاق‌هایی برای انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری، پلاتو، کافی شاپ، اتاق موسیقی، اتاق تئاتر، اتاق خوشنویسی و بخش‌های دیگری است که می‌تواند در رشد و توسعه فرهنگ و هنر نقش بسزایی داشته باشد.

صفدری رسالت اصلی مجتمع‌های فرهنگی و هنری را ارتباط مفید و موثر با هنرمندان در بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: این مجتمع‌ها در برگزاری رویداد‌های مختلف فرهنگی و هنری نقش آفرین هستند و میتواند ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها را شکوفا کنند و از طرفی مردم هم میتوانند در بخش‌های مختلف از این مجتمع‌های فرهنگی هنری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در مجموع ۳۶ مجتمع فرهنگی هنری دارد که ۲۸ مجتمع هم اکنون فعال است، گفت: پنج مجتمع هم در صورت تامین اعتبار از محل سفر رییس جمهور، امسال به بهره برداری خواهند رسید و از طرفی اعتبار لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری ثلاث باباجانی و نگارخانه را هم از محل دیگری تامین می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، ۲۳ تیر ماه امسال در سفر یک روزه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران به کرمانشاه ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۳۳ هزار ۷۴۲ میلیارد تومان به تصویب رسید.

بر اساس اعلام استانداری کرمانشاه از مبلغ مصوب شده ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و بالغ بر ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل، توسعه و احداث بنگاه‌های اقتصادی، واحد‌های تولیدی و صنعتی و همچنین تسهیلات بانکی خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار