سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی و شهرستان مرزی قصرشیرین آماده برگزاری کنگره عظیم اربعین و میزبانی از زائران حسینی است و همه مردم و مسوولان با روحیه جهادی و انقلابی پای کار هستند تا خدمات شایسته‌ای به زائران ارائه دهند.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 03 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایرنا، «محمد حیدری» روز چهارشنبه در جلسه بررسی امنیت اربعین با حضور مسوولان انتظامی استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین، افزود: تمام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کنگره اربعین در شهرستان مرزی قصرشیرین و استان کرمانشاه انجام شده و جلسات متعددی نیز در این رابطه برگزار گردیده است.

وی اظهار داشت: برای ارائه خدمات شایسته‌تر به زائران اربعین و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ نیازمند کمک و همراهی تمام دستگاه‌های مختلف هستیم و همه مسوولان در سطح استان و شهرستان با تمام ظرفیت‌ها برای تقویت زیرساخت‌های اربعین به ما کمک کنند تا یک اربعینی باشکوه و بدون کمترین دغدغه و نگرانی را برگزار کنیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین با تاکید بر اهمیت مقوله امنیت و اینکه دغدغه‌های امنیتی بسیار مهم است، گفت: هیچ کاری بدون امنیت به سرانجام نمی‌رسد و در سطوح گوناگون نیازمند این مهم هستیم.

حیدری ادامه داد: زمان محدودی داریم و باید تمام امکانات لازم را مستقر و لحاظ کنیم و تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و اداری را به کار گیریم و همه نیز مکلف به اجرای آن هستند، چون اربعین بدون زیرساخت‌ها ممکن نیست.

وی با تاکید بر استفاده از تجربیات گذشته در اربعین سنوات قبل، گفت: باید شرایط جدید را پیش‌بینی کنیم، چون هر مقطعی شرایط خاصی دارد و به طور یقین اربعین امسال از نظر جمعیتی و ارائه خدمات متفاوت از سنوات قبل خواهد بود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: اربعین حتما مستلزم برنامه ریزی برای دوره‌های مختلف است و باید در برنامه همه دستگاه‌های مختلف این مهم لحاظ شود و این مساله هر ساله مورد توجه قرار گیرد.

حیدری اضافه کرد: در استان کرمانشاه کنگره اربعین در این ایام مطرح می‌شود و نیاز داریم که در طول سال رویداد اربعین را به عنوان یک پروژه مهم در دستور کار قرار داده و برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی قصرشیرین نیز از آمادگی کامل عوامل انتظامی و مرزبانی برای برقراری نظم و امنیت برگزاری رویداد اربعین خبرداد و گفت: همکاران ما در تمامی واحد‌های مختلف آماده میزبانی زائران و ارائه خدمات لازم به آن‌ها هستند.

 

سرپرست فرمانداری قصرشیرین: مرز خسروی آماده برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی است

 

سرهنگ «محمد محمدی» افزود: روزانه مسائل و مشکلات را با کمک یگان ویژه به صورت میدانی بررسی می‌کنیم و تمهیدات لازم برای استقرار یگان‌های انتظامی انجام شده و مکان‌های مختلفی برای حضور نیرو‌ها پیش بینی شده است.

وی از برگزاری رزمایش‌های مختلف برای آمادگی نیرو‌ها خبرداد و گفت: تردد زائران اربعین از مرز رسمی خسروی توفیقی بزرگ برای همه ما است و تمام تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین در مرز رسمی خسروی اتخاذ شده است.

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: به طور یقین با تلاش ماموران انتظامی و هنگ مرزی شاهد نظم و امنیت در شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران از مرز خسروی خواهیم بود.

ساماندهی مسیر‌های تردد زوار، بررسی مسائل و مشکلات و رفع نواقص موجود، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای زوار از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می‌گرفت.

خسروی یکی از مرز‌های مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهر‌های دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می‌شوند پیش از زیارت امام حسین (ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می‌کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار