استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: با اقدامات خوبی که برای برقراری امنیت از ۲ سوی مرز خسروی انجام شده این مرز رسمی از هفته آینده برای تردد زائران بازگشایی می شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 09 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم بعد از ظهر امروز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل  فرمانداری  قصرشیرین ضمن عرض تسلیت ماه محرم اظهارکرد: هفته آینده مرز خسروی بازگشایی می شود و تایید بازگشایی مرز خسروی عبور اولین کاروان با بدرقه رسمی مسئولین و رسانه ها از مرز است و امیدواریم این مرز برای همیشه باز باشد.

وی گفت: رئیس جمهور نیز در بازدید هوایی از مرز خسروی تاکید کردند مرز دارای زیرساخت های مناسبی است و مرز باید جهت عبور به مردم معرفی شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: زائران در عبور از مرز خسروی به علت اینکه ابتدا از کاظمین به سمت کربلا و نجف می روند که در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

امیری مقدم تاکید کرد: امنیت بسیار خوبی در ۲ سوی مرز خسروی و منذریه حاکم است و در این زمینه نیاز است یک سری کمک ها به عراق  برای پذیرش بیشتر زائران داده شود.

وی همچنین افزود: تمامی شرح وظایف ستاد اربعین ابلاغ شده و همه دستگاه ها موظف به انجام آن هستند و تمامی دستگاه ها وظیفه دارند مواردی که به آن ها محول شده است را انجام دهند و تمامی نیازمندی ها در بحث آب، برق پیگیری شده است، ایجاد  خط انتقال آب ، ایجاد اضطراری در کمربندی به مرز و همچنین هماهنگی های لازم برای آمادگی مرز باید انجام شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه با اشاره به مرز سومار گفت: با توجه به اینکه این مرز در حوزه شهرستان گیلانغرب قرار گرفته و در بخش حمایتی و پشتیبانی جزو قصرشیرین است و تمامی راه‌ها به سومار ختم می‌شود نیاز است امکانات و زیرساخت‌های لازم در این مرز مستقر شود.
وی اضافه کرد: در حوزه زیرساخت ها با حضور معاون وزیر نیرو در زمینه آب و برق پیگیری های لازم انجام شد و قرار شد که یک خط احتیاطی انتقال آب شرب به سومار و همچنین خط انتقال آب  با نگاه اربعین و استراتژیکی داشته باشیم.
                                   
سرپرست فرمانداری قصر شیرین  در ادامه با اشاره به مرز سومار گفت: با توجه به اینکه این مرز در حوزه شهرستان گیلانغرب قرار گرفته و در بخش حمایتی و پشتیبانی جزو قصرشیرین است و تمامی راه‌ها به سومار ختم می‌شود نیاز است امکانات و زیرساخت‌های لازم در این مرز مستقر شود.

حیدری اضافه کرد: در حوزه زیرساخت ها با حضور معاون وزیر نیرو در زمینه آب و برق پیگیری های لازم انجام شد و قرار شد که یک خط احتیاطی انتقال آب شرب به سومار و همچنین خط انتقال آب  با نگاه اربعین و استراتژیکی داشته باشیم.


وی اختصاص و تامین آب ۵۵هزار پارکینگ از اراضی محور کمربندی و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم در این توقف گاهها را مورد تاکید قرار داد و گفت: ۲ پارکینگ نیز در قصرشیرین پیش‌بینی شده و مساله پارکینگ ها برای ما بسیار مهم است.


حیدری اظهار داشت: جلسه ای با حضور معاون استاندار دیاله در قصرشیرین انجام شد و هماهنگی لازم صورت گرفته و با مرزبانی و معاون اورژانس کشور  نیز موارد لازم پیگیری شده است و اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان لحاظ شده است.

                                   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار