استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای استان کرمانشاه در نهضت ملی مسکن احداث ۱۲۰ هزار واحد مسکونی تعیین شده است، گفت: برای بیش از ۶۰ درصد این واحد‌ها در استان کرمانشاه زمین تامین شده و تامین زمین مابقی واحد‌های مسکونی نیز در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ 14 September 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «بهمن امیری‌مقدم» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: براساس سیاست‌های دولت و دستور رییس جمهور باید در نهضت ملی مسکن ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در کرمانشاه برای متقاضیان ساخته شود، اما آنچه که در استان ثبت نام شده ۱۹۱ هزار نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید طبق شرایط سه گانه متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه پالایش شوند، گفت: در کمیته تامین مسکن استان کرمانشاه براساس داده و آماری که از متقاضیان مسکن در استان داریم باید برای ۲۰۰ هزار نفر در کرمانشاه مسکن و تامین زمین پیش‌بینی کنیم که در دستور این کمیته است تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جلوتر از پروژه‌های تعریف شده پیش رویم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون برای ۵۶ هزار واحد پروانه ساخت صادر شده است، گفت: در بخش صدور پروانه در این پروژه کرمانشاه جزو رتبه‌های پایین کشور بود، اما با تشکیل کمیته مسکن و برگزاری جلسات متعدد آن الان در رتبه‌های متوسط کشوری قرار داریم.

امیری‌مقدم در ادامه افزود: یک سری از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در تکمیل پرونده خود در ارایه مستندات و مدارک دچار نقص در پرونده هستند که باید با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان موضوع ثبت نام خود را تعیین تکلیف کنند.

وی همچنین بیان داشت یک سری دیگر از متقاضیان باید سهم آورده خود را برای پشتیبانی مالی از احداث واحد‌های مسکونی بیاورند که آن‌ها نیز باید اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: در کنار احداث مجتمع‌های نهضت ملی مسکن باید یک سری بسته‌های فرهنگی آپارتمان نشینی نیز تدوین کنیم تا خانواده و افراد در همسایگی هم به خوبی در کنار هم و همراه هم زندگی کنند.

امیری مقدم در ادامه رونق ساخت و ساز و صنعت مسکن را عامل بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد که می‌توانند بسیاری از رسته‌های شغلی دیگر را نیز به حرکت درآورد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۴۵۰ هزار نفر آن در شهرک‌های حاشیه نشین و بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار