استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: ساماندهی خدمات و فعالیت‌های خیرخواهانه و عام المنفعه به ارتقای سطح کیفیت و گسترش سطح پوشش و اثرگذاری آن‌ها کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰ 22 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در نشست شورای مشارکت‌های مردمی استان که با حضور سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، مدیرکل بهزیستی استان و مدیران دستگاه‌های عضو و تعدادی از خیرین و نیکوکاران کرمانشاهی برگزار شد؛ عنوان کرد: کرمانشاه در طول تاریخ شاهد حضور انسان‌های نیکوکار و نیک اندیش بسیاری بوده که منشأ خدمات فراوانی بوده‌اند و امروز نیز در این دیار، خیرین شناخته شده و خوشنامی هستند که تاکنون کارهای بسیار ارزشمندی در زمینه کمک به ایتام، بیماران، مددجویان و توسعه خدمات عام المنفعه در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و تهیه سرپناه و ... انجام داده‌اند.

وی تشکیل شورای مشارکت های مردمی استان را گامی مهم در راستای هماهنگی کمک‌ها و خدمات خیرخواهانه مجموعه‌های دولتی و خیرین شناخته شده دانست و گفت: در شرایط فعلی کمک‌های بسیار ارزشمند و گسترده‌ای توسط مجموعه‌های بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و همچنین افراد خیر و نیکوکار به افراد نیازمند و مددجو انجام می‌شود.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: متاسفانه این کمک‌ها و خدمات خیرخواهانه به صورت پراکنده و ناهماهنگ انجام می‌شود و گاه اشخاصی با ایجاد ارتباط، بارها از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند و افراد نیازمندی هم بی نصیب می‌مانند.

وی تاکید کرد: تشکیل این شورا به ارتقای کیفیت خدمات خیرخواهانه، هماهنگی و انسجام و انضباط بیشتر فعالیت‌های این حوزه کمک می کند و بستر را برای انجام کارهای بزرگ و اثرگذار فراهم می کند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر تقویت بخش مردمی در شورای مشارکت های مردمی استان تاکید کرد و گفت: با تشکیل مجمع خیرین استان بستر انسجام بیشتر این عزیزان و انتخاب نمایندگانی از میان آن‌ها برای عضویت در شورای مشارکت‌‌های مردمی و ساماندهی کمک‌ها فراهم می‌کند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توانمندسازی افراد مددجو و نیازمند تاکید کرد و گفت: با یک برنامه ریزی و آموزش مناسب می‌توان بستر کارهای اشتغال‌زای بسيار متنوعی مانند تولید انواع صنایع دستی و یا بسته بندی اقلام و خوراکی ها را با استفاده از ظرفیت حوزه مشاغل خانگی راه فراهم کرد و علا‌وه بر کمک به رونق تولید به اقتصاد خانواده های کم بضاعت نیز کمک کرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار