معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کاهش تشخیص و شناسایی مبتلایان HIV از مهمترین چالش‌های کشور و استان است که باید خدمات لازم جهت تشخیص و کنترل بیماری در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 02 December 2022

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص اهمیت هفته ایدز و لزوم پیشگیری و شناخت این بیماری، اظهار کرد: همچنان نیازمند افزایش توجه جهت مبارزه با ویروس HIV جهت پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با HIV زندگی می‌کنند، هستیم.
 
وی با بیان اینکه کاهش تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به HIV یکی از چالش‌های اساسی کشور و استان است، افزود: با وجود زیر ساخت‌های مورد نیاز و ایجاد دسترسی برای عموم جامعه و افراد واجد شرایط جهت آزمایش رایگان و محرمانه HIV، هنوز به علت عدم آگاهی جامعه از این مراکز و همچنین انگ و تبعیض، افراد واجد شرایط برای آزمایش به این کار تمایلی نشان نمی‌دهند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شعار جهانی این بیماری را "برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص HIV " اعلام کرد و گفت:
امکانات لازم برای آزمایش سریع و بدون قید و شرط همچنین ارائه خدمات کاهش آسیب باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی بهترین راه برای کنترل این بیماری دادن آزمایش HIV، تشخیص به هنگام و گرفتن درمان می‌باشد و این امر در بهبود زندگی افراد و طول عمر ٱن‌ها هم تاثیر گذار است.
 
شکیبا با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره بیماری‌های رفتار خدمات لازم جهت گیشگیری و کنترل این بیماری را ارائه می‌دهند، تصریح کرد: خدمات آموزشی، پیشگیری، تشخیص و آزمایش HIV در تمام مراکز جامع و پایگاه‌های سلامت، مراکز ویژه سلامت زنان، مراکز کاهش آسیب و ... ارائه می‌شود
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار