معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی لوله گذاری خط انتقال آب به مخزن جمهوری هفته آینده به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱ 05 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم، منوچهر فخری در نشست قرارگاه عملیاتی آب شرب که شب گذشته در استانداری برگزار شد اظهار داشت: عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط انتقال به مخزن جمهوری یکی از پروژه‌های مهم تأمین آب شرب شهر کرمانشاه است که هفته آینده به اتمام می‌رسد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تعدادی از خانه‌های شهرک کرناچی به دلیل قرار گرفتن در بستر و حریم رودخانه قره سو در معرض آسیب جدی هستند.

وی عنوان کرد: آب منطقه‌ای به عنوان مسئول حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها باید خانه‌هایی که در این محدوده قرار دارند را مشخص کند و جهت اقدام قانونی به دستگاه‌های ذی ربط معرفی کند.

بیشتر بخوانید
تکمیل خط انتقال آب چارک به جناح و بستک در حال انجام است

آبرسانی به 45 روستای خراسان جنوبی به همت سپاه/ ایجاد 180 کیلومتر خط انتقال آب + فیلم

پیشرفت 60 درصدی خط انتقال آب رودخانه دره مرادبیگ به همدان

فخری بر ضرورت شتاب بخشیدن به برنامه انسداد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سطح استان کرمانشاه حدود 6000 چاه غیرمجاز وجود دارد که در شرایط بحران خشکسالی، یک تهدید جدی برای توسعه کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین 12 هزار حلقه چاه مجاز در سطح استان وجود دارد که تاکنون تنها 2500 حلقه آن دارای کنتور است.

فخری گفت: آب منطقه‌ای بر اساس یک برنامه مشخص باید کنتورگذاری بقیه چاه‌های مجاز را تا پایان سال ارائه دهد و همچنین بر نحوه مصرف آب این چاه‌ها نظارت کند‌.

وی به مشکلات جدی باغات کندوله و خطر خشکیدگی آن ها اشاره و عنوان کرد: آب منطقه‌ای راهکارهایی برای تأمین آب شرب این باغات را در دستور کار قرار داده که با جدیت و از طریق رایزنی با وزارتخانه در حال پیگیری است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار