بررسی 37 نقطه در استان کرمانشاه برای اجرای طرح بارورسازی ابرها مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: ۳۷ نقطه در استان کرمانشاه شناسایی شده که برای اجرای طرح باروری ابرها مستعد هستند.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱ 05 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم افت سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش رواناب‌های سطحی و خشکیدگی تالاب‌ها و سراب‌ها از پیامدهای خشکسالی است که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم.براساس آمارها میانگین بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال قبل 32 درصد و نسبت به بلندمدت بیش از 59 درصد کاهش یافته است.یکی از برنامه‌های وزارت نیرو برای مقابله با پدیده خشکسالی باروری ابرها است که با مشارکت متخصصان و منطبق با اصول فنی از طریق هوایی و زمینی انجام می‌شود.

محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: از ابتدای سال آبی تاکنون 39.7 میلی‌متر بارش در استان گزارش شده که نسبت به سال آبی گذشته که سال خوبی نبود، 32 درصد و نسبت به بلندمدت 59 درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: این کمبود بارش نیز سبب شده میزان رواناب‌ها نسبت به سال گذشته 48 درصد و نسبت به بلندمدت 76 درصد کاهش یابد و چاه‌ها و قنوات نیز نسبت به سال گذشته 47 درصد و نسبت به بلندمدت 55 درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار