مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه کار شناسایی زمین‌های مناسب برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان انجام شده است، گفت: برای اجرای این طرح در استان ۴۴۱ هکتار زمین پیش‌بینی و اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 06 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهرداد آهکی» با اشاره به اینکه این اراضی آماده انتقال برای احداث مسکن است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، افزود:خوشبختانه زمین به میزان کافی شناسایی شده ولی حدود ۱۳ درصد از زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده که به‌زودی نیز با همکاری نهادهای دولتی، مابقی زمین مورد نیاز نیز معرفی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر تشکیل کارگروه تأمین زمین نهضت ملی مسکن، گفت: تلاش می‌کنیم برای رفاه حال متقاضیان در شهرها از ارتفاع‌سازی جلوگیری کنیم.

آهکی عمده مشکل تأمین زمین‌ برای اجرای این طرح را مربوط به شهرهای کرمانشاه و سرپل‌ذهاب اعلام کرد و یادآور شد: هم اینک در شهرستان‌های کنگاور و صحنه به اندازه‌ای زمین تأمین شده است که می‌توانیم طرح نهضت ملی مسکن را به‌صورت یک‌طبقه در این شهرستان‌ها احداث کنیم.

وی از آغاز عملیات احداث هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به‌ صورت صنعتی نیز در ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: ۱۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه رازی در این زمینه شناسایی شده و این زمین‌ها آماده انتقال سند به‌نام وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم تشکیل کمیته بافت ارزشمند و تدوین طرح جامع بازآفرینی و مشارکت بافت ارزشمند شهر کرمانشاه در طرح نهصت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: ساکنان این مناطق را به مشارکت در ساخت حتی به صورت مشارکت چند نفره تشویق می کنیم تا بتوانیم زمین‌ها و منازل کوچک این مناطق را به‌وسیله ادغام آنها به زمین‌های بزرگ تبدیل کنیم.

وی گفت: به منظور ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی از تمام سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و مالکان زمین در محدوده شهرها دعوت می‌شود تا در اجرای طرح اقدام ملی مسکن همکاری و مشارکت کنند.

آهکی افزود: این دسته از سرمایه گذاران می‌توانند از مشوق‌های تعیین شده در این خصوص از جمله اعطای تسهیلات ساخت بدون سپرده، تأمین هزینه ساخت و تخفیف‌های تغییر کاربری اراضی استفاده کنند.

 استاندار کرمانشاه نیز اخیرا نسبت به تشکیل ۲ کمیته ویژه بافت‌های فرسوده و تامین زمین برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان دستورات لازم را ابلاغ کرده است.

براساس پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی طی چهار سال باید ۱۱۶ هزار و احد مسکونی در قالب طرح ملی نهضت مسکن در کرمانشاه ساخته شود که در حال حاضر طبق گفته مسئولان استان از این تعداد ساخت ۳۳ هزار واحد مسکونی با ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۴۵۰ هزار نفر آن در شهرک های حاشیه نشین و بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار