سرپرست شرکت گاز کرمانشاه با اشاره به افزایش میزان گاز مصرفی در استان، گفت: کرمانشاه در آستانه مصرف روزانه ۱۷ میلیون مترمکعب گاز قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ 07 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر ناصر حسینی با اشاره به افزایش میزان مصرف گاز،اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و راه‌اندازی وسایل گرمایشی در منازل شاهد افزایش مصرف گاز هستیم که بر اساس آخرین آمار روزانه بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب مصرف گاز در استان کرمانشاه قابل مشاهده است که با افزایش مصرف به ۱۷ میلیون مترمکعب نزدیک خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از واحدهای تولیدی صنایع مصرفی حدود صفر درصد دارند، افزود: به طور کلی تاکنون مصرف گاز در استان کرمانشاه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد داشته و عامل اصلی در رشد مصرف مربوط به بخش صنایع مصرفی است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: با شروع فصول سرد سال به تدریج به سمت افزایش مصارف خانگی خواهیم رفت که بر همین اساس حدود ۷۰ درصد گاز مصرفی روزانه در فصل زمستان مربوط به مصارف خانگی است این در حالی است که در فصل تابستان مصارف خانگی به حداقل ترین میزان خود می‌رسد.

حسینی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه ۲ هزار و ۹۶۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد، خاطر نشان کرد: از مجموع تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی حدود ۳۰ درصد مصرف گاز را تاکنون در استان کرمانشاه داشته اما یکی از اولویت‌های شرکت تأمین گاز استان تأمین میزان گاز مورد نیاز برای مصرف خانگی است.

وی با بیان اینکه مصرف گاز خانگی به طور پایدار تأمین خواهد شد، ادامه داد: برای جلوگیری از کمبود گاز برای مصارف خانگی در فصل سرما اولویت اول با تأمین گاز در این بخش است و به طور معمول بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون متر مکعب برای مصرف خانگی پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۹۹.۶ از خانوارهای شهری شامل ۳۰ شهر در استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند، بیان کرد: ۸۶.۱ درصد خانوارهای روستایی که معادل یک هزار و ۸۷۵ واحد زیر پوشش گاز هستند.

حسینی به پروژه‌های گازرسانی در مناطق محروم از گاز اشاره کرد و تاکید کرد: در حال حاضر ۲ شهر ریجاب و ازگله و حدود ۱۷۸ روستا پوشش گاز خانگی نداشته که تا پایان سال‌جاری بیش از ۱۰۰ روستای باقی مانده گاز رسانی خواهند شد.

وی با تاکید بر چند توصیه در مصرف گاز به ویژه در فصل سرما، گفت: رعایت مسائل ایمنی و مصرف بهینه توصیه‌های است که باید جدی گرفته شود تا علاوه بر جلوگیری از مصرف بی رویه این انرژی به اقتصاد و خانواده نیز کمک صورت بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار