رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: در نظام رتبه‌بندی بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه ۲۳ را کسب کرد و امسال با ۱۱ پله صعود به جایگاه ۱۲ دست یافت.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 08 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم نبی‌احمدی رئیس دانشگاه رازی اظهار داشت: دانشگاه رازی روند رو به رشدی را طی می‌کند و مرجع علمی غرب کشور است به طوری که سال گذشته در نظام رتبه‌بندی بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه 23 را کسب کرد و امسال با 11 پله صعود به جایگاه 12 دست یافت.

وی با اشاره به اینکه این موفقیت با همت اعضای هیئت علمی و دانشجویان رقم خورده است عنوان کرد: پروفسور شمسی‌پور از اساتید دانشگاه رازی سرامد علمی کشور در سال 1401 معرفی شدند و هشت عضو هیئت علمی در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر و 17 نفر دو درصد یرتر کل جهان قرار گرفتند.

نبی‌‌احمدی گفت: مجوز ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه رازی دریافت شده و تنها سه استان در کشور این پارک را دارند.

وی با بیان اینکه تمام امید و آمال و دارایی ما دانشجویان هستند افزود: در سراسر کشور ارتباط دانشگاه با صنعت به صورت صحیح اجرا نشده است اما دانشگاه رازی ارتباط مناسبی با بخش صنعت دارد.

رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه عنوان کرد: به طور نمونه پتروشیمی کرمانشاه روزانه 15 میلیون لیتر آب مصرف می‌کند و در زمان بحران کم‌آبی دانشگاه رازی پیش قدم شد که این معضل را رفع کند و می‌تواند 80 درصد از این 15 میلیون لیتر آب را به چرخه مصرف بازگرداند و این بسیار مهم است.

وی افزود: 80 درصد قیر کشور در استان تولید می‌شود اما این قیر به صورت خام فروخته و صادر‌ می‌شود که به صلاح اقتصاد نیست در حالی که با فراوری آن می‌توانیم صدها ماده از این قیر به صدها برابر قیمت بفروشیم و در این زمینه باید به دانشگاه اعتماد شود.

نبی‌احمدی بیان کرد: به استاندار پیشنهاد داده شده که رئیس دانشگاه به جمع اعضای هیئت مدیره تمام صنایع زیربنایی استان همچون فولادها و صنایع بزرگ افزوده شود و این سبب می شود ارتباط بین دانشگاه و صنعت همیشه برقرار باشد.

وی گفت: طرح بورسیه شغلی در صنعت مشکل اشتغال در استان را رفع می‌کند و شامل ظرفیت‌هایی است که باید استفاده شود.

دانشجو در جلوگیری از تفرقه و چنددستگی در کشور نقش اساسی دارد

محمدی اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حدود 7000 دانشجو در 90 رشته تحصیلی دارد که به طور عمده نخبگان استان و کشور هستند و امسال نیز جو مناسبی بین دانشجویان برقرار است.

محمدی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو دانشگاه‌های تراز اول است عنوان کرد: این دانشگاه در رتبه‌بندی انجام شده جزو هشت دانشگاه یرتر کشور قرار می‌گیرد که سه مورد در تهران قرار دارند.

وی گفت: این دانشگاه در فناوری و شرکت‌های دانش بنیان رتبه سوم کشور، در پژوهش رتبه هشتم و در زمینه جذب دانشجویان بین‌الملل رتبه دوم را دارد به طوری که اکنون 700 دانشجوی بین‌الملل از پاکستان، عراق، فنلاند و استرالیا در استان مشغول به تحصیل هستند که بیشتر عراقی و پاکستانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بسیار زیاد است و عمده‌ترین مشکل ما فضای فیزیکی است که برای متقاضیان کافی نیست و نمی‌توانیم تعداد قابل توجهی دانشجو جذب کنیم.

محمدی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه فشار مالی را بر دانشگاه‌ها افزایش داده است گفت: در زمینه غذا و خوابگاه با مشکلاتی مواجه بودیم که اعتباراتی برای ان تصویب شده که خوابگاه 400 نفره ساخته شود و تا یکی دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه روز دانشجو روز استکبارستیزی است عنوان کرد: هنوز خلق و خوی استکباری در آمریکا و تحریم‌های ظالمانه به ویژه در زمینه دارویی و تجهیزاتی علیه ایران وجود دارد و دانشجویان این موضوع را می‌دانند و امید داریم این دانشجویان که آینده‌سازان هستند با علم خود بتوانند این تحریم‌ها را بی‌اثر کنند.

محمدی گفت: در دو ماه اخیر کشورهایی که دشمن ملت ایران هستند تمام تلاش خود را به کار بردند که بتوانند در کشور تفرقه ایجاد کنند و همبستگی مردم را از بین برند و دانشجو می‌تواند در ایجاد همبستگی در کشور موثر باشد زیرا اگر دشمنان به این هدف خود برسند هرج و مرجی در کشور ایجاد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار