رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز کرمانشاه از اجرای طرح جمع‌آوری بذر درختان شهر کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 08 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر فرامرز رحمتی‌زاده اظهار کرد: به منظور کنترل ویروسی بیماری‌ها، انبار کردن بذر به مدت طولانی و ارزان‌تر بودن نسبت به روش غیرجنسی، کلینیک گیاه‌پزشکی اقدام به جمع‌آوری بذر درختان شهر کرمانشاه کرده است.

وی افزود: این طرح در راستای جوانه‌دار کردن بذر و تولید نهال درختان هدف، حفظ و نگهداری از ذخایر ارزشمند ژنتیکی درختان و در نتیجه توسعه درختکاری در شهر کرمانشاه اجرایی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز کرمانشاه با اشاره به فرآیند جمع‌آوری بذرها، تصریح کرد: در این طرح پس از جمع‌آوری بذر خشک، نارس و آفت‌زده، بذرهای سالم جداسازی و تفکیک و سپس نسبت به کشت بذرها و تولید نهال اقدام می‌شود.

رحمتی‌زاده بیان کرد: در ادامه‌ی روش‌های تکثیر درختان و درختچه‌های زینتی، کلینیک گیاه‌پزشکی این سازمان در آینده نزدیک اقدام به تهیه قلمه و کشت بافت گونه‌های مختلف گیاهی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح جمع‌آوری بذر درختان شهر کرمانشاه از سری برنامه‌ها و اقدامات مجموعه کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر کرمانشاه است که با نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسین مربوطه و با همکاری و مشارکت فضای سبز مناطق هشت‌گانه شهرداری در دست اقدام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار