فرماندار گیلانغرب گفت: مردان و زنان غیور گیلانغربی به عنوان دلاور مردان و شیرزنان دومین شهر مقاوم کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و حماسه‌ای ماندگار خلق کردند و مقاومت آنها ارزشمند و قابل ستایش و تقدیر است.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 08 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «وحید محمدی» روز پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی سالگرد عملیات غرورآفرین مطلع الفجر در فرمانداری گیلانغرب، افزود: تاریخ هیچگاه حماسه مقاومت مردم گیلانغرب را از یاد نخواد برد و جانفشانی ها و استقامت مردمان این خطه در اذهان همه ملت ایران ماندگار است.

وی اظهار داشت: اهمیت عملیات مطلع الفجر به عنوان بزرگترین عملیات غرب کشور در واقع تثبیت عملیات های بزرگ دیگر بود که این عملیات غرورآفرین در بیستم آذر سال ۶۰ به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ دفاع مقدس، مقدمه اجرای عملیات های پیروزمند در جنوب کشور را فراهم کرد.

فرماندار گیلانغرب بر لزوم همراهی تمام عوامل برای برگزاری باشکوه این رویداد مهم تاکید کرد.

صعودچند هزار نفری بسیجیان در بیستم آذر به یادمان مطالع الفجر

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت گیلانغرب نیز با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات مطلع الفجر گفت: این آیین ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۰ آذرماه جاری با صعود سراسری چندهزار نفری بسیجیان به یادمان مطلع الفجر آغاز خواهد شد.

سرهنگ پاسدار «محمدجواد نجفی»، از اجرای برنامه های ویژه با حضور مقامات کشوری و لشگری در این روز خبر داد.

امام جمعه گیلانغرب نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان این عملیات بزرگ لزوم تلاش مسوولان برای خدمت رسانی بیشتر در مسیر اتحاد آفرینی و ایجاد امید در جامعه تاکید کرد.

عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ هشت سال دفاع مقدس در غرب کشور بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد.

در این عملیات که در ۲۰ آذر ۱۳۶۰ با رمز مبارک یا مهدی (عج) اجرا گردید علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از ۳۰ کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و ۳۰ روستا نیز در این مناطق نیز آزاد شد.

۲ هزار و ۱۵۰ کشته، زخمی و اسیر با انهدام بخش قابل توجهی از تجهیزات و ادوات دشمن از دیگر دستاوردهای این عملیات بزرگ بود.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه که در دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۲۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار