تابناک هرمزگان// دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از اشتغال مستقیم برای ۲۵۰۰ نفر با تکمیل توسعه مجتمع روغن‌سازی شرکت نفت آفتاب خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ 08 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در راستای پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از تولید ملی، از طرح توسعه پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس بازدید کرد.

در جریان بازدید دادستان مرکز استان هرمزگان و هیئت همراه از محل تأسیسات در دست احداث پروژه توسعه مخازن خط لوله و ساخت مجتمع روغن پایه شرکت نفت آفتاب، مسئولان مربوطه گزارشی از مراحل احداث و توسعه آن، نحوه فعالیت بخش های مختلف و چگونگی رعایت الزامات فنی ارائه کردند.

علیرضاحمدی‌منش، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان ضمن تأکید بر حمایت‌های حقوقی دستگاه قضایی استان هرمزگان از تولید و سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونمند، افزود: از ابتدای امسال جلسات متعددی برای دستیابی به این مهم و در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و کارگروه‌های تخصصی آن برگزار شده است که مصوبات خوبی را به همراه داشته است.

احمدی منش با بیان این مطلب که ظرفیت های زیادی در استان هرمزگان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن و در جهت بهبود معیشت مردم و رفاه اجتماعی استفاده کرد، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده با تکمیل پروژه توسعه مجتمع روغن‌سازی شرکت نفت آفتاب که در چهار فاز انجام می‌شود، برای ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور استفاده از ظرفیت بالای دستگاه قضایی در جهت تحقق سیاستهای مذکور برای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی-قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی بر اساس دستورالعمل شورای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه، رویکرد حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است و بر این اساس، تمامی مجموعه‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی از حمایتهای حقوقی و قضایی بهره‌مند هستند.

دادستان مرکز استان هرمزگان با اشاره به اینکه مساعدت و کمک در جهت رفع مشکلات پروژه ملی طرح توسعه مجتمع روغن سازی شرکت نفت آفتاب پس از چند سال وقفه و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال پایدار برای بخش قابل توجهی از نیروهای متخصص بومی از اقدامات اخیر قوه قضاییه در راستای حمایت و مانع زدایی از تولید و اشتغال‌ است، خاطرنشان کرد: پیشرفت صنعتی و اقتصادی متکی بر ظرفیت‌های داخلی، موجب آرامش، رفاه پایدار و بهبود سطح زندگی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و این رویکردی است که از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می‌شود.

همچنین در جریان این بازدید، مطالبات مدیران، پیمانکاران و کارکنان پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس در خصوص برخی موانع و مشکلات موجود مطرح شد و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان دستورات لازم را به منظور رفع مشکلات و حرکت هرچه پرشتابتر این مجموعه صادر کرد.

پالایشگاه نفت آفتاب، یک واحد تولید چند منظوره مرتبط با پالایش نفت خام و روغن پایه است که با تکمیل پروژه توسعه مجتمع روغن سازی آن در چهار فاز، برای ۲ هزار و پانصد نفر به صورت مستقیم و ۴ هزار و پانصد نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

انتهای پیام//

منبع: ایسنا
برچسب ها: دادستان ، نفت آفتاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار