رئیس سازمان دامپزشکی ایران گفت:فراورده‌هایی مانند خمیر مرغ از گوشت مرغ‌های تخم‌گذار پایان دوره (مرغ‌هایی که دیگر نمی‌توانند تخم بگذارند و به مرغ دیرپز معروف است) تولید می‌شود و این گوشت منعی برای تبدیل به سوسیس و کالباس ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 09 October 2015
وی افزود:سال گذشته 8.8 میلیارد تومان به مزارع پرورش ماهی قزل‌آلا و 6.8 میلیارد تومان نیز به دامداران کشور که محصولات آن‌ها به دلیل بیماری معدوم شده بود، پرداخت شد.

تابناک فارس به نقل از فارس: مهدی خلج بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای برنامه پایش در 25 استان کشور از مزارع پرورش ماهی بازدید و قزل‌آلاهایی که برای ضدعفونی آن‌ها از ماده غیرمجاز مالاشیت کرین استفاده می‌شد، معدوم شد.

وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال در یک‌میلیون و 500 هزار بازدید بهداشتی، 15 هزار تن فراورده خام دامی از حوزه مصرف خارج و پارسال نیز 33 هزار تن از این مواد معدوم شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران همچنین بیان داشت: در سال جاری در مبارزه با تب مالت 43 درصد افزایش عملکرد در نقاط کشور دیده می‌شود.

وی درعین‌حال گفت: در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 65 درصد کاهش موارد آلودگی بین دام و طیور و آبزیان مشاهده ‌شده است.

وی یادآور شد: 95 درصد دارو و 90 درصد واکسن موردنیاز دام و طیور کشور در ایران تولید می‌شود.

خلج در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: در 19 شهریورماه سال گذشته صدور پروانه‌های دامداری را به سازمان‌های نظام دامپزشکی واگذار کردیم.

وی افزود: 23 هزار نفر در کشور مجوز فعالیت بخش غیردولتی را از سازمان‌های دامپزشکی استان‌های مختلف کشور دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران همچنین اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 850 هزار تن دام سبک صادر شده و متقاضیان واردات در این زمینه نیز بر اساس مقررات ستاد تنظیم بازار وارد عمل می‌شوند.

خلج به فراهم‌سازی شرایط انعقاد تفاهم‌نامه با بعضی کشورها اشاره و ابراز کرد: قراردادهای مبادله بهداشتی و دام و دامپزشکی با کشور عراق، امضای پروتکل بهداشتی با اتحادیه گمرکی فدراسیون روسیه، کشورهای آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، هند، استرالیا و فرانسه در دست نهایی شدن است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور 20 تن میگو با مجوز دامپزشکی بوشهر به کشور روسیه صادر شده و در آنجا نیز مورد تائید قرار گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران همچنین توضیح داد: فراورده‌هایی مانند خمیر مرغ از گوشت مرغ‌های تخم‌گذار پایان دوره (مرغ‌هایی که دیگر نمی‌توانند تخم بگذارند و به مرغ دیرپز معروف است) تولید می‌شود و این گوشت منعی برای تبدیل به سوسیس و کالباس ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار