رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از جذب حدود 70 تا 80 درصد دانشجویان این دانشگاه به بازار کار خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 06 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا هوشمند عزیزی بااشاره به آغاز بکار دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه از سال 1346، اظهار کرد: این دانشگاه، اولین دانشگاه استان است که در آن زمان با عنوان "انستیتو تکنولوژی" فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در سالهای بعدی اسامی دیگری همچون مدارس عالی هم داشته، ادامه داد: سرانجام این دانشگاه در سال 1390 به زیرمجموعه وزارت علوم رفت و نامش به دانشگاه فنی و حرفه‌ای تغییر یافت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه فارغ التحصیلان هنرستانها هستند که پس از دوران مدرسه، در دانشگاه رشته خود را به صورت تخصصی‌تر ادامه می‌دهند.

وی با تاکید براینکه رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای متفاوت از دیگر دانشگاه‌ها است، گفت: متاسفانه بسیاری این دانشگاه را با سازمان فنی و حرفه‌ای که زیر مجموعه وزارت کار است، اشتباه می گیرند، درحالیکه این دو رسالتی متفاوت از هم دارند.

عزیزی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در این دانشگاه دانشجویان رشته تخصصی خود را که از هنرستان در آن تحصیل کرده‌اند ادامه می‌دهند، بنابراین زمانی که فارغ التحصیل می شوند، نیروهای آچار بدست و کاملا آماده ورود به بازار کار هستند.

وی با بیان اینکه این رویکرد باعث شده تا اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شوند، افزود: اکثر کارخانه‌هایی که نیروی کار ماهر می‌خواهند، متقاضی فارغ التحصیلان ما هستند، بگونه ای که حدود 70 تا 80 درصد از دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه در اکثر دانشگاه‌های ما دانشجویان به دنبال جذب در دستگاه‌های دولتی هستند، اما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشجویان ما شغل تخصصی خود ر ا پذیرفته‌اند.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: اکثر رشته‌های ما، رشته‌های فنی هستند و حدود 50 درصد از دروس دانشگاه به صورت عملی ارائه می‌شود.

به گفته این مسئول، برق، نقشه کشی، حسابداری و مکانیک خودرو از جمله رشته‌های پرطرفدار در این دانشگاه هستند.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشگاه تک جنسیتی در کشور است، گفت: این دانشگاه در کشور 185 مرکز با 180 هزار دانشجو دارد.

وی در ادامه به قدمت زیاد این دانشگاه اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه هنوز برخی ابزارها و تجهیزات اولیه دانشگاه مانند دوربین و کامپیوترهای قدیمی را در اختیار داریم، می خواهیم موزه دانشگاه را راه‌اندازی کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار