آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در کرمانشاه، با حضور علاقمندان سینما در محل سینما آزادی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ 07 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، عصر امروز(۱۷ بهمن) در مراسم افتتاحیه این جشنواره، با اشاره به برگزاری هشت روزه جشنواره فیلم فجر در استان گفت: این جشنواره از امروز آغاز بکار کرده و تا 24 بهمن ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این دوره جشنواره 20 فیلم در سینماهای کرمانشاه اکران می‌شود.

به گفته صفدری اکران فیلم های این دوره جشنواره در سه سینما آزادی، فرهنگ و بیستون(هتل پارسیان) خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اثرگذاری بالای فیلم و سینما گفت: حقیقت این است که بسیاری شخصیت‌های مورد افراد جامعه خصوصا کودکان و نوجوانان شخصیت‌هایی هستند که از طریق فیلم و سینما به داخل خانواده ها نفوذ کرده‌اند که از نمونه آن می‌توان به "مرد عنکبوتی" و "بتمن" و ... اشاره کرد.

وی افزود: این شخصیت‌ها آنچنان روی نسل جدید اثرگذاشته که کودکان و نوجوانان ناخودآگاه سمت اسباب بازی‌ها و وسایلی می‌روند که نشانی از این شخصیت‌ها داشته باشد.

صفدری گفت: همین امر به خوبی نشان دهنده قدرت بی‌نظیر فیلم و سینما در انتقال فرهنگ است و ما نباید از این مسئله مهم غافل شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز افرادی که دم از تحریم سینما و جشنواره می زنند بهتر از هرکسی از قدرت سینما و فیلم آگاه هستند و می‌دانند که روی چه مسئله مهم و حساسی دست گذاشته‌اند.

صفدری گفت: با توجه به اهمیت سینما باید بیش از پیش به سینما و فیلم و مهمتر از همه محتوای فیلم‌ها توجه داشته و روی ارتقا فیلم و سینما و ساخت فیلم‌های مناسب سرمایه گذاری کنیم.

 این مسئول گفت: اگر بخواهیم اقدامات خود را در جامعه نشر داده و فرهنگی را منتقل کنیم، بدون پیوست فرهنگی مانند فیلم و سینما موفق نمی شویم و نمی‌توانیم فرهنگ مدنظر را به داخل خانواده‌ها ببریم. 

در پایان این مراسم فیلم "بعد از رفتن" برای علاقمندان اکران شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار