مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از تغییر جنس تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از سرقت آن ها خبر داد و گفت: بیشترین سرقت تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در راه های شهرستان کرمانشاه و بسیاری از محورهای اصلی و فرعی روستایی رخ می دهد.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 07 February 2023
فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۸۱۰۰ کیلومتر راه با استاندارد های متفاوت است، نوع تابلوهای نصب شده در این راه ها (از جمله راه های روستایی و شریانی) و اندازه و استاندارد تابلوها در راه های برون شهری و درون شهری متفاوت است. 
 
وی در ادامه افزود: نصب تابلو در تمامی راه ها  براساس استاندارد ها انجام شده و در نقاطی که نیازمند هشدار بیشتر بوده نصب تابلو علائم راهنمایی رانندگی را بالا برده ایم، اگر چه در برخی جاده ها سرقت این تابلوها موجب کاسته شدن از تعداد آن ها شده و نصب مجدد چند روزی به طول می انجامد اما بیشترین سرقت تابلو ها را در راه های شهرستان کرمانشاه و بسیاری از محور های اصلی و فرعی روستایی داریم.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ادامه داد: برای جلوگیری از سرقت تابلو ها جنس تابلو ها را تغییر داده و از  تابلو های منعطفی از جنس پشم شیشه که فاقد ارزش ریالی است، استفاده کردیم هر چند هزینه بر است اما مانع سرقت تابلوها می شود. 
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر صد درصد جاده های استان کرمانشاه به تابلوهای علائم راهنمایی رانندگی مجهز هستند، برای تمامی راه های آسفالت (حدود ۶۵۰۰ کیلومتر) و همچنین راه های روستایی، فرعی و دور افتاده نیز تابلو نصب شده است. 
 
وی خاطر نشان کرد : حدود ۱۵۰۰ کیلومتر جاده خاکی و شوسه در استان وجود دارد که آسفالت نیستند و در اولویت برای نصب  تابلو قرار ندارند، چراکه نصب تابلو در جاده هایی که آسفالت نیستند و سرعت حرکت خودرو در آن ها پایین است ضرورتی ندارد. 
 
کرمی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۷۰ کیلومتر ساخت راه  و روکش آسفالت در استان انجام شد، تاکید کرد: در راستای رفع نقاط حادثه خیز۱۰۲ نقطه شناسنامه دار وجود داشت که براساس فرمولی  با توجه به شدت و فراوانی تصادفات، مناطق حادثه خیز اعلام و اقدام به رفع مشکل جاده ها به صورت هندسی کردیم که حدود ٩٠ درصد از این نقاط رفع مشکل شدند و در سال آینده صد درصد نقاط حادثه خیز استان رفع می‌شوند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار