معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شمار زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب زیبای شیرین سو شهرستان کبودرآهنگ فرود آمدند.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 13 October 2015
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شمار زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب زیبای شیرین سو شهرستان کبودرآهنگ فرود آمدند.

به گزارش ایرنا؛سیدعادل عربی افزود: هم اینک تعداد قابل توجهی پرندگان مهاجر نظیر حواصیل، اگرت، مرغابی، غاز و دیگر گونه ها در تالاب شیرین سو حضور دارند.

وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجرت خود را از مناطق شمالی کشور و سیبری آغاز کرده و پس از گذر از آسمان ایران به سمت استوا می روند.

وی گفت: با توجه به خشک شدن بیشتر تالاب ها و خستگی و ضعف پرندگان بعلت پرواز طولانی مدت احتمال فرود آنها در مناطق مسکونی زیاد است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست همدان اضافه کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که بیشتر پرندگان مهاجر حلال گوشت نیستند.

عربی بیان کرد: همچنین احتمال بیمار بودن پرندگان و آلوده بودن آنها به ویروس آنفلوآنزا زیاد بوده که توصیه می شود از تماس با پرندگانی که در مناطق مسکونی فرود می آید پرهیز شود.

وی اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده تلفات غیرمعمول پرندگان موضوع را سریع به اداره کل محیط زیست محل سکونت اطلاع رسانی کنند.

معاون فنی اداره کل محیط زیست همدان افزود: هیچگونه مجوز شکاری امسال در همدان صادر نشده است و در صورت مشاهده با شکارچی متخلف به شدت برخورد می شود.

عربی تاکید کرد: با توجه به افزایش شمار پرندگان در همدان و احتمال سو استفاده شکارچیان از این موقعیت، گشت های یگان حفاظت محیط زیست در فصل پاییز بیشتر می شود.

307 گونه جانوری در همدان شناسایی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار