رکورددار پرتاب وزنه معلولان جهان به سختی‌هایی که برای رسیدن به این عنوان پشت سر گذاشته اشاره کرد و گفت: در نقطه صفر مرزی با یک کیسه سیمان برای خودم سکوی پرتاب درست کردم و با امکانات محدود تمریناتم را ادامه دادم.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ 13 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا یاسین خسروی که اخیرا در چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی پارادوومیدانی گرند پری فزاغ ۲۰۲۳ امارات با پرتاب وزنه ۱۵.۴۶ متر رکورد جهان را شکست در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تلاش‌های چندین ساله‌اش برای رسیدن به این عنوان، اظهارکرد: از حدود پنج سال قبل با وجود سختی‌های فراوان تمریناتم را در پرتاب وزنه آغاز کردم.

وی که در شهر مرزی بانه وره استان کرمانشاه با امکانات محدود زندگی می‌کند، افزود: تلاش کردم تا بتوانم با امکانات بسیار محدود در نقطه صفر مرزی با یک کیسه سیمان یک سکوی پرتاب را برای خودم درست کنم.

این ورزشکار معلول کرمانشاهی با بیان اینکه برای یک روز هم در این سالها تمریناتم را متوقف نکردم، عنوان کرد: از حدود ۱۰ ماه پیش برای ادامه تمریناتم به کرمانشاه آمدم و این مدت را داخل یک اتاق در هیات جانبازان و معلولین مستقر بودم.  

وی ادامه داد: باوجود اینکه دوری از خانواده برایم سخت است، اما هدف اصلی‌ام حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ است، برای همین تمام دشواری‌ها و سختی‌ها را به جان خریده‌ام.

خسروی خاطرنشان کرد: در مسابقات پارالمپیک هانگژو چین قهرمان پرتاب وزنه این رقابت‌ها رکورد ۱۵ متر را ثبت کرده بود که باتوجه به اینکه من در مسابقات فزاغ امارات رکورد ۱۵.۴۶ را ثبت کردم، امیدواری بسیار بالایی برای مدال آوری در این رقابتها  دارم، هرچند که ممکن است شرایط در این رقابتها متفاوت‌تر باشد.

وی در خصوص مسابقات بین المللی گرندپری فزاغ امارات هم گفت: در این رقابتها رکورد قبلی پرتاب وزنه که ۱۵.۲۷ متر و در دست یک ورزشکار برزیلی بود را تا حد قابل توجهی ارتقاء دادم و مدال طلا گرفتم.

خسروی یادآور شد: در تمریناتی که در کرمانشاه داشتم معمولا رکورد حدود ۱۵ متر را ثبت می‌کردم، اما در امارات به دلیل گرم بودن هوا که شرایط بسیار مطلوبی برای ورزشکاران پرتابی است، رکوردم تا حد قابل توجهی ارتقاء پیدا کرد. وی که قرار است تیرماه به مسابقات جهانی فرانسه اعزام شود، گفت: برای حضور در این رقابتها از فروردین ماه اردوهای تیم ملی تشکیل می شود که در این اردوها حضور خواهم داشت.  

این قهرمان پرتاب وزنه معلولین یادآورشد: پس از مسابقات جهانی فرانسه باید برای بازیهای آسیایی ۲۰۲۳ آماده شوم که اینها مقدمه‌ای برای حضورم در المیپک خواهند بود.

وی در بخش پایانی صحبت هایش با قدردانی از تلاش‌های عزت الله پرنیان رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولین استان کرمانشاه که به عنوان مربی هم در کنارش بوده، گفت: نامغ شریفی مربی بدنسازم در شهرستان پاوه، امیرحسین کرکوکی و مردم و مسئولین پاوه نیز در این مدت کمک‌های بسیاری به من کردند که جای قدردانی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار