فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با هشدار به هنجارشکنان و خاطیان چهارشنبه پایان سال(چهارشنبه سوری) گفت: بازداشت و توقیف خودروی هنجارشکنان تا پایان تعطیلات نوروزی در انتظار آنها خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 13 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سردار "علی اکبر جاویدان" با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه پایان سال اظهار داشت: چهارشنبه سوری از رسوم کهن ایران اسلامی است که اگر به درستی اجرا شود می‌تواند شب خاطره انگیز و زیبایی را برای همه مردم رقم بزند.

وی ادامه داد: متاسفانه سالهاست که آئین باستانی چهارشنبه پایان سال با حال و هوایی متفاوت و در برخی مواقع همراه با کارهای خطرناک برگزار می‌شود که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، خسارت جانی و مالی را هم به همراه داشته است.

جاویدان با تاکید بر اینکه پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نبوده و نیست، گفت: در راستای حفظ امنیت شهروندان و مقابله با سوء استفاده برخی‌ها، همکاران ما در چهارشنبه پایان سال حضوری گسترده در میادین و خیابانهای شهر خواهند داشت تا این افراد به بهانه شادی مخل نظم و آرامش مردم نشوند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: بر همین اساس و در راستای صیانت از امنیت شهروندان و خانواده‌ها، پلیس قاطعانه با افرادی که بخواهند در نظم و امنیت عمومی اخلالی ایجاد کنند برخورد و طی هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضائی، افرادی که دستگیر شوند تا ۱۵ فروردین در بازداشتگاه خواهند ماند و خودروهای متخلف نیز تا همین تاریخ در پارکینگ توقیف خواهند شد.

وی تصریح کرد: از همه مردم و خانواده‌ها می‌خواهم با رعایت قانون و کنترل نوجوانان و جوانان و نظارت دقیق‌تر، کاری کنند که چهارشنبه پایان سال به تلخی تبدیل نشود.

جاویدان گفت: متاسفانه نمونه های فراوانی داریم که نوجوانان و جوانان به خاطر لحظه‌ای شادی زودگذر یا جان خود را از دست داده و یا باعث نقص عضو خود و حتی دیگران شده‌اند، در حالیکه می‌شد با مقداری درایت بیشتر از بروز خیلی اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد.

وی همچنین از کشف حدود ۷۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: بخش اعظمی از این مواد محترقه در اسفند ماه و طی دو هفته اخیر کشف شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت خانواده‌ها و رعایت مسائل ایمنی، در چهارشنبه پایان سال شاهد حادثه تلخی نباشیم و عموم مردم با خاطره ای خوش به استقبال نوروز ۱۴۰۲ بروند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار