مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از ۹۷۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در 9 ماهه اول امسال در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 14 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،مهدی حسین پور اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان در حال حاضر طرح استانداردسازی آسانسورهای منصوبه گذشته در مراکز پر تردد عمومی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پاساژها و ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی، در اولویت‌های کاری این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به صدور ۹۷۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور طی ۲ هزار و ۴۲۵ بازرسی فنی انجام شده از آسانسورهای جدید در سال جاری، افزود: به صورت مستمر موضوع استانداردسازی این آسانسورها پیگیری و رصد می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه ساختمان‌های دارای آسانسور فقط در صورت اخذ گواهی‌نامه ایمنی آسانسور پایان کار از شهرداری‌ها دریافت می‌کنند از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه سازان درخواست کرد: به منظور رعایت الزامات فنی و تأمین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز اشکال در فرایند صدور پایان کار ساختمان فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صمت استان انعقاد قرارداد کنند.

حسین پور بیان کرد: در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسورهای نصب شده توسط شرکت‌های مورد تأیید، مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ اداره کل استاندارد استان کرمانشاه اعلام کنند.

وی با اشاره به الزامات استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ و دستورالعمل‌های مربوطه مبنی بر اعتبار یکساله گواهی ایمنی صادره توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده، ادامه داد: مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور موظفند در راستای حصول اطمینان از ایمنی آسانسور و سرویس و نگهداری مستمر آن با شرکت‌های نصاب عقد قرارداد کنند، در غیر این صورت مسئولیت مستقیم سوانح احتمالی بر عهده آنان خواهد بود.

حسین پور در پایان از مدیران دستگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و خدماتی درخواست کرد: نسبت به سلامت کارکنان و عموم مردم احساس مسئولیت کنند و نسبت به استاندارد سازی و اخذ گواهی ایمنی آسانسورها اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار