استاندار کرمانشاه گفت: برای سرعت بخشیدن به پیشرفت استان به همراهی و مشارکت رسانه‌ها نیاز داریم.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 16 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدطیب صحرایی،در نشست هم اندیشی با رسانه‌های استان به اهمیت کار رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: با نیت صادقانه و در جهت خدمت به مردم از اهالی رسانه درخواست همکاری دارم.

وی از برپایی نشست با اهالی رسانه استقبال کرد و گفت: آمادگی دارم از اولین روزهای سال آینده در فواصل زمانی منطقی با اصحاب رسانه جلسات کار محور با موضوع مشخص داشته باشم و در هر یک از این جلسات بر یکی از مسائل مهم استان متمرکز شده و به راه حلی برای آن برسیم و در ادامه هرکدام به ایفای نقش خود در راستای رفع آن مشکل بپردازیم.

نباید کرمانشاه براساس سلیقه شخصی اداره شود

صحرایی در ادامه با بیان اینکه باید استان را عالمانه‌تر اداره کرد و کرمانشاه را از اداره بر اساس ذوق و سلیقه گذرا و شخصی نجات دهیم، عنوان کرد: رسیدن به این موضوع که گردشگری می تواند در توسعه استان نقش پررنگ‌تری داشته باشد براساس یک ذوق و سلیقه شخصی نیست، بلکه با در نظر گرفتن پنج منبع و ماخذ شاما بیانات و مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب، مصوبات سفر رییس جمهور، بودجه سالهای 1401 و 1402 و نظر اعضای شورای اداری استان به این موضوع رسیده‌ایم. 

استاندار کرمانشاه به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری هم اشاره کرد و با بیان اینکه کرمانشاه در انواع گردشگری ظرفیت دارد، گفت: البته ضعف‌هایی هم در زیرساخت‌های گردشگری استان داریم که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه برای رونق گردشگری استان باید یکسری کارهای سلبی و ایجابی انجام داد، عنوان کرد: از کارهای سلبی که باید در این حوزه انجام شود جمع آوری معتادان متجاهر است که پس از فراهم کردن مقدمات، این کار از چندی پیش آغاز شده و ادامه دار هم خواهد بود. در حوزه کارهای ایجابی هم  باید زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه گردشگری از جمله بهبود وضعیت راه‌ها را دنبال کنیم.

از هیچکس نخواستم سفارشم را بکند

صحرایی در بخش دیگر سخنانش به موضوع پذیرفتن مسئولیت استانداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از هیچکس نخواستم که سفارش کند که این مسئولیت را به من بدهند. البته خودم را نیز پنهان نکردم و از خدا خواستم اگر خیری در این کار است، زمینه آن را فراهم کند.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که عمری معلم بودم، افزود: البته تنها معلم نبودم و در کنار آن چندین پروژه بزرگ ملی را انجام دادم.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب برخی شاخص‌های استان از جمله شاخص بیکاری، اعتیاد، طلاق و ضریب فلاکت، عنوان کرد: نمی خواهم کسی را متهم کنم، اما شرایط موجود حاصل عملکرد برخی از مدیران گذشته است. البته بسیاری هم در استان زحمت کشیده‌اند که یقینا اجر آن را خواهند دید.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: امروز هم که فرصت خدمتی برای ما فراهم شده باید به بهترین شکل از آن برای خدمت به مردم شریف استان استفاده کنیم.

تغییر مدیران، پس از تعطیلات نوروز

صحرایی به موضوع انتصابات در استان هم اشاره کرد و گفت: قطعا در فضای مدیریتی استان به تغییرات جدی نیاز داریم و در این مدت هم بررسی‌های لازم انجام شده و فهرست بیش از 15 نفر از مدیرانی که جابجا خواهند شد، آماده است.

وی گفت: با توجه به اینکه تغییر مدیران در روزهای پایانی سال می‌توانست مشکلاتی را در کارها ایجاد و باعث بر زمین ماندن برخی امور شود، این تغییرات به بعداز تعطیلات نوروز موکول شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: پس از تعطیلات نوروز خیلی محترمانه از برخی مدیران خداحافظی کرده و به جای آنها از تعدادی از مدیران دعوت می‌کنیم که به مردم خدمت کنند.

کارگاه پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی فعال شده

وی به برخی کارهای انجام شده در دوران کوتاه مسئولیتش در استان هم اشاره کرد و گفت: هفته گذشته اعتبار مناسبی برای فعال سازی کارگاه پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی گرفتیم.

وی به وضعیت نامناسب فرودگاه کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: می‌توان گفت که در حال حاضر فرودگاه کرمانشاه نیمه فعال است، با این وجود مجوز اولیه برای برقراری پروازهای کرمانشاه به سلیمانیه، نجف و بغداد را گرفته‌ایم.

صحرایی به مصوبه سال 1399 دولت که براساس آن تغییراتی در تقسیمات جغرافیایی استان رخ می‌داد نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این مصوبه دو استان همجوار را دچار چالش هایی می‌کرد که تاکنون با پیگیریهای فراوان توانسته‌ایم اجرای آن را متوقف کنیم و امیدواریم بتوانیم این مصوبه را برگردانیم.

 152 رسانه در استان فعالیت دارند

به گزارش ایسنا، علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۱۵۲ رسانه در سطح استان گفت: از این تعداد ۱۴ رسانه بصورت خبرگزاری، ۷۳ رسانه بصورت پایگاه خبری و ۶۵ رسانه بصورت نشریه فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۵ نشریه در استان گفت: از این تعداد سه مورد روزنامه، ۳۷ مورد هفته نامه، چهار مورد دو هفته نامه، یازده مورد ماهنامه، هفت مورد فصلنامه و سه مورد دو فصلنامه هستند.

وی افزود: در رسانه‌های استان بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه با تحصیلات غیرمرتبط فعالیت دارند.

وی با تاکید بر لزوم کیفی سازی رسانه‌ها گفت: تمام تلاش ما رشد کیفی و تخصصی رسانه‌هاست و به دنبال رشد کمی نیستیم.

وی افزود: در راستای همین رشد کیفی در شهریور ماه پنج دوره تخصصی آموزشی در حوزه رسانه با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار و بیش از ۵۰ نفر از اهالی رسانه در آن شرکت کردند.

صفدری گفت: همچنین در اغتشاشات اخیر با توجه به اهمیت جهاد تبیین و گفت و گو، هفت جلسه گفت و گو با حضور اهالی رسانه در خصوص تحلیل و بررسی نقش رسانه‌ها در این اغتشاشات برگزار شد.

صفدری با اشاره به مشکلات فراوان اهالی رسانه گفت: یکی از مهمترین این مشکلات مسکن است که در همین راستا با رایزنی های صورت گرفته از ۱۸۹ نفر از اهالی رسانه در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام شد.

در این نشست جمعی از اهالی رسانه استان نیز به بیان نظرات و انتقادات خود پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار