شهردار کرمانشاه افزایش ظرفیت جابجایی مسافر درون شهری کرمانشاه را یکی از برنامه‌های شهرداری اعلام کرد و گفت: ظرفیت جابجایی مسافر توسط حمل و نقل درون شهری با برنامه‌های پیش‌بینی شده به حدود ۶ برابر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 19 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «نادر نوروزی» با بیان این که هم اکنون در شهری مانند تهران ۳۳ درصد از شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می شوند افزود: در زمان حاضر در شهر کرمانشاه تنها ۲.۵ درصد از سفرهای درون شهری شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی صورت می گیرد که این رقم بسیار پایین است.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای این میزان، شهرداری کرمانشاه اقدام به خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید و ۱۰۰ دستگاه ون کرده است ضمن آنکه کار نوسازی هفت هزار دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان عمومی این شهر با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه تا سال گذشته شهر کرمانشاه فاقد یک ناوگان عمومی منسجم و سازمان یافته بود اظهار کرد: پیش بینی شده است با این اقدامات ظرفیت جابجایی مسافر را در آینده ای نزدیک به ۱۵ درصد افزایش دهیم.

ریل گذاری قطار شهری کرمانشاه آغاز شده است

شهردار کرمانشاه همچنین در زمینه وضعیت قطار شهری کرمانشاه نیز گفت: قطار شهری که ظرفیت بسیار خوبی در زمینه حمل و نقل درون شهری دارد نیز پس از ۱۰ سال راکد بودن دوباره فعال شده است به طوری که هم اکنون کار ریل گذاری برخی از مسیرها آغاز و در حال انجام است.

نوروزی افزود: از مجموع ۱۳ کیلومتر طول قطار شهری کرمانشاه پیش بینی شده است ظرف ۲ سال و نیم آینده ۶ کیلومتر از آن مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در کنار ریل گذاری، عملیات عمرانی در تونل ها، ساخت ایستگاه‌ها، تامین برق پروژه و پیگیری تامین ناوگان پروژه از وزارت کشور در دستور کار قرار دارد.

نوروزی یادآور شد: راه اندازی قطار شهری کرمانشاه می توانند کمک بسزایی به کاهش ترافیک، کاهش زمان مسافرت درون شهری، سهولت مسافرت درون شهری کند که با راه اندازی آن، استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی در این کلانشهر به حد استاندارد کشوری می رسد.

احداث ۸ پارکینگ طبقاتی در کرمانشاه

شهردار کرمانشاه در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان ترافیک در محدوده مرکزی شهر کرمانشاه نیز یادآور شد: در بافت فرسوده و مرکزی شهر عدم توازن و تعادل بین معابر و وسایط نقلیه وجود دارد که این امر مشکلات عدیده ای را برای تردد شهروندان به ویژه در مناطقی چون پارکینگ شهرداری بوجود آورده است.

وی اظهار کرد: در این محدود که وسعت آن حدود ۲ تا سه هکتار است روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه خودرو تردد می کنند در حالی که این منطقه فاقد هرگونه پارکینگ طبقاتی است.

نوروزی افزود: در همین راستا برای ساماندهی وضعیت ترافیک و توقفگاه های خودروها یک پارکینگ هفت طبقه به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در این منطقه پیش بینی شده است و علاوه بر این احداث هفت پارکینگ طبقانی دیگر نیز در مسیر خیابان مدرس در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در شهر کرمانشاه همه روزه در حال تردد هستند یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام شده هدایت ترافیک از محور مرکزی به محورهای جانبی شهر و تبدیل بخشی از محورهای مرکزی به پیاده راه از جمله مسیر میدان جهاد به میدان آیت الله کاشانی در برنامه های شهرداری قرار دارد.

 کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است؛ در این کلانشهر روزانه به طور میانگین یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافرت درون شهری انجام می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار