گردشگران نوروزی، سراب‌های استان کرمانشاه دارای آب و هوای فوق‌العاده است که برای گردش و تفریح، طبیعتی بکر و دیدنی را پیش رویتان نمایان می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 24 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سراب‌های زیادی در استان کرمانشاه وجود دارند که یکی از آن‌ها سراب نیلوفر است، این سراب در ۱۴ کیلومتری شمال‌غربی شهر کرمانشاه در ابتدای منطقه سنجابی و در دامنه کوه کماجار قرار دارد.

این سراب در گذشته به صورت استخر وسیعی پرُ از گل‌های نیلوفر بود که در سال‌های اخیر به تدریج روبه خشکی رفت.

سراب روانسر

در داخل شهر روانسر، سراب زیبای روانسر قرار دارد که سرچشمه رودخانه قره‌سو می‌باشد. به دلیل قرار گرفتن این سراب و قرار گرفتن آثار تاریخی در کنار آن و نیز سرسبزی و طبیعت زیبا این مکان یکی از نقاط تفریحی شهر روانسر به شمار می‌رود.

سراب سنقر

سراب سنقر هم در ۵ کیلومتری جاده سنقر به کرمانشاه و در مجاورت روستای تازه‌آباد قرار دارد، آب آن از زیرکوه سراب به سرعت و با فشار به صورت فواره بیرون می‌زند، آب این سراب در زمستان‌ها گرم و در تابستان‌ها سرد و در نهایت به رودخانه قره‌سو می‌ریزد.

سراب بیستون

این سراب در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه و در دامنه کوه بیستون واقع شده است. این سراب مزارع بیستون و بلوردی را مشروب می‌کند.

سراب هرسین

در داخل شهر هرسین و در دامنه کوه شیرز سراب بسیار زیبایی وجود دارد که اراضی کشاورزی هرسین را مشروب می‌کند‌. سراسر این سراب پوشیده از درختان جنگلی است. عناصر طبیعی چون چشمه، کوهستان، فضای سبز و آثار تاریخی، زیبایی مضاعفی به طبیعت بکر آن داده است.

سراب قنبر

این سراب درجنوب شهر کرمانشاه و در دامنه کوه سفید واقع شده که آب مصرفی قسمتی از شهر را تأمین می‌کند‌.

سراب دربند صحنه

این سراب در شمال شهر صحنه و در محلی به نام دربند واقع شده است که مزارع صحنه را آبیاری می‌کند‌. در کنار این سراب آبشاری زیبا وجود دارد که آب آن با فشار زیاد از شکاف کوهی بیرون می‌ریزد‌. این آبشار در فصل بهار از مکان های دیدنی و زیبای صحنه محسوب می‌شود.

سراب خضرزنده

این سراب در ۲۴ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه و در مسیر جاده کرمانشاه سنندج قرار دارد.

سراب یاوری

این سراب در مسیر جاده کرمانشاه به روانسر و در نزدیک روستای قزانچی قرار دارد.

پوشش گیاهی اطراف این سراب‌‌ها علفی و سرسبز است که دارای آب و هوای فوق‌العاده و طبیعت بکر و زیبایی است که برای گردش و تفریح، طبیعتی بکر و دیدنی را پیش رویتان نمایان می‌کنند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار