رئیس پلیس راه استان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا کنون ۲ نفر در جاده‌های استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت نفر کمتر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 24 March 2023

به گزارش تابناک تبریز، رضا کریمی نژاد، رئیس پلیس راه استان گفت: در مجموع تصادفات منجر به فوت درون و برون شهری استان نیز ۶ فوتی در این مدت داشتیم که در مقایسه با سال قبل پنج نفر معادل ۴۵ درصد کمتر شده است.
کریمی نژاد اضافه کرد: این اعداد و ارقام و کاهش آمار فوتی‌ها در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان در حالی رخ داده که تعداد سفر‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد بیشتر شده است.
رئیس پلیس راه استان خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و در روز نخست عید نوروز، تعداد سفر‌های ثبت شده در جاده‌های برون شهری حدود ۲۳ درصد بیشتر شده و به رغم افزایش سفرها، خوشبختانه تعداد سوانح و تصادفات منجر به فوت کاهشی بوده است.
وی به اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس و دیگر متولیان مستقر در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: به صورت ویژه برای کنترل ۳۰ کیلومتر وروردی شهر‌ها برنامه ریزی کرده ایم و ۶۰ درصد توان نیرو‌های خود را در این مسافت به کار گرفته ایم، زیرا که بیشتر تصادفات در ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد.
کریمی نژاد همچنین از کاهش ۱۰ کیلومتر در ساعت سرعت ناوگان عمومی در جاده‌ها خبر داد و گفت: سرعت مطمئنه یکی از راه‌های دوری از تصادفات است بر این اساس، سقف ثبت تخلف سرعت غیرمجاز در دوربین‌ها را نیز در سطح آذربایجان شرقی ۱۰ کیلومتر در ساعت کمتر کاهش داده ایم.
سرعت مطمئنه یکی از راه‌های دوری از تصادفات است بر این اساس، سقف ثبت تخلف سرعت غیرمجاز در دوربین‌ها را نیز در سطح آذربایجان شرقی ۱۰ کیلومتر در ساعت کمتر کاهش داده ایم.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی  با اشاره به استقرار ۲۲۰ تیم گشت در جاده‌های استان اضافه کرد: تعداد ۱۵۵ تیم به صورت محسوس و تعداد ۶۵ تیم  نیز به صورت نامحسوس تردد در جاده‌های استان را زیر نظر دارند.
کریمی نژاد به رانندگان توصیه کرد: قوانین رانندگی را رعایت کنند، عجله نکنند و با رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، با سرعت مطمئنه و با حوصله رانندگی کنند.
وی همچنین از رانندگان خواست تا قبل از سفر وضعیت جوی و راه‌های استان را از طریق سامانه‌های ۱۴۱ راهداری و ۱۲۰ راهور استعلام کرده و وسایل ایمنی و گرمایشی به همراه داشته باشند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار