رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه تا اواخر خردادماه تمام زمین‌ها در حوزه منابع طبیعی و ملی استان حدنگاری خواهد شد، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ حدنگاری ۹۶/۷ درصد اراضی ملی صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 04 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «پرویز توسلی زاده» در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال مقرر شد تمام اراضی ملی و منابع طبیعی حد نگاری شود ضمن اینکه تمام اسناد به اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده و در نشست امروز مصوب شد تا اواخر خرداد ماه سال جاری صدور سند صورت گیرد.

وی اظهار داشت: از دیگر دستور کار جلسه امروز تعیین تکلیف اراضی در حوزه مسکن و شهرسازی است که مصوب شد نشستی با حضور مدیران کل ادارات ثبت اسناد، راه و شهرسازی و منابع طبیعی تشکیل و تا روز سه‌شنبه تمام مصوبات و گزارش جلسه را به رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ارسال کنند.

رییس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه یادآور شد: از دیگر موضوعات مطرح شده میزان اراضی اوقافی بود که در این خصوص نیز تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

توسلی زاده در خصوص رفع تداخلات نیز تصریح کرد: از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰تنها پنج درصد رفع تداخلات در قرارگاه مربوطه صورت گرفت اما از سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۷۰ درصد انجام شده است و استان کرمانشاه با اختلاف فاحش در کشور استان برتر است.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار