نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی و کشور‌های تحت نظارت آن امروز از بسط و گسترش اندیشه و ایدئولوژی امام خمینی (ره) واهمه دارند.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 04 June 2023

عبدالرضا مصری در حاشیه مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: اظهار نظر درباره اندیشه امام خمینی (ره) در خصوص زمامداری امروز بسیار راحت‌تر از گذشته است، چرا که امکان یک تفکر مقایسه‌ای وجود دارد و آن مقایسه بین فقه پویای شیعه با سایر اعتقادات مسلمانان است.

وی افزود: بیش از چهل سال پیش با آغاز قیام امام خمینی (ره) نخستین ارکان دموکراسی در کشور ایجاد شد، حکومتی مبتنی بر آرا مردم که ترکیبی از نظر نوع حاکمیت از منظر ایدئولوژیک و نوع اداره (از منظر دموکراسی روز) بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نشان دهنده فقه پویا است یعنی در جمهوری اسلامی جمهوریت متکی بر آرا و نظر مردم و اسلامیت آن برگرفته از چارچوب اسلام ناب محمدی است.

وی با اشاره به ایدئولوژی حاکم بر کشور‌های همسایه از جمله افغانستان که هیچ یک از ارکان دموکراسی و دخالت مردم در سرنوشت خودشان در این دیدگاه وجود ندارد، گفت: در نظامی که امام خمینی (ره) پایه گذاری کردند برای تداوم حاکمیت، انتخاب رهبر، رئیس جمهور، مجلس، شورا‌ها بر عهده مردم و برای عنایت و توجه به مردم است، چرا که حاکمیت به مردم خدمت می‌کند، اما در کشور‌های دیگر این چنین نیست.

مصری تاکید کرد: این تفکر که ۴٠ سال از آن گذشته، امروز برای ما روشن می‌شود که در این نظام دخالت مردم در سرنوشت خودشان با تفکر و ایدئولوژی اسلامی در فقه امام خمینی (ره) همراه بوده و امروز تبلور یافته، به همین دلیل است امروز جامعه جهانی تحت نظارت استکبار با این نوع ایدئولوژی مخالف بوده و از گسترش آن واهمه دارد.

وی گفت: الگویی که جامعه محروم جامعه برتر قرار داده می‌شوند و ظلم و جوری به هیچ فرد مسلمان و غیر مسلمانی در این حکومت نخواهد شد و آن نوع نگاهی که به خواسته‌های مبتنی بر نظام فکری الهی اعتنا می‌شود، سبب شده که امید به جذب کشور‌های دیگر داشته و یک حکومت واحد برای انسجام و ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

وی گفت: امروز در هر کشوری که به ملت مسلمان ظلم شده با ایدئولوژی سیاسی امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی حضور پیدا کرده و آن‌ها را نجات داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار